اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برگزاری جشنواره قرآن و عترت ویژه خانواده طلاب

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: چهارمین جشنواره قرآن و عترت خانواده طلاب ویژه طلاب خواهر و همسران و فرزندان طلاب ایرانی و غیرایرانی با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره قرآن و عترت ویژه خانواده طلاب

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی غلامی اظهار کرد: این جشنواره در سه بخش آموزش، مسابقات و محافل آغاز شده و علاقه‌مندان تا ۱۷ مهرماه فرصت دارند که در این جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: بخش آموزش ویژه طلاب خواهر و همسران و فرزندان طلاب برادر و بخش مسابقات ویژه همسران طلاب برادر و فرزندان زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال طلاب پیش بینی شده که فرزندان طلاب به چند گروه سنی تقسیم شده‌اند.

وی با اشاره به فراهم‌شدن بسترهای آموزش مجازی برای بخش‌های آموزش و مسابقات، بیان داشت: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان دارالقرآن الکریم و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به امضا رسیده، سازمان دارالقرآن الکریم متولی بخش آموزش شده است.

به گفته حجت‌الاسلام غلامی، بخش آموزش از طریق سایت تلاوت به نشانی WWW.TELAVAT.IR در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، سبک زندگی، پرسمان قرآنی، قصه‌های قرآنی، تفسیر آسان و عفاف و حجاب و صحت قرائت نماز برگزار می‌شود و به برترین‌های این بخش گواهینامه معتبر سازمان دارالقرآن الکریم و جوایزی اهدا می‌شود.

وی در تشریح نحوه اجرای بخش مسابقات این جشنواره گفت: مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، کتابخوانی و نقاشی برگزار می‌شود. رقابت‌ها در مرحله استانی به صورت غیرحضوری و در فینال استانی و کشوری به صورت محدود به شکل حضوری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: محافل قرآنی هم در مجتمع‌های محل زندگی طلاب در حال برگزاری است.

به گفته حجت‌الاسلام غلامی، مراسم اختتامیه این جشنواره به مناسبت میلاد باسعادت پیامبر(ص) که اوایل آبان ماه است برگزار می‌شود.

وی افزود: به برگزیدگان این جشنواره جوایزی شامل کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس، دوچرخه، تبلت و… اهدا خواهد شد.

متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر و منابع مسابقات می‌‎توانند به پایگاه‎‏های اطلاع‌‎رسانی سازمان دارالقرآن الکریم به نشانی WWW.TELAVAT.IR و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه WWW.CSIS.IR مراجعه کنند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول