اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تشکیل ۴۰۷ پرونده تخلف صنفی در شاهرود

مدیر بازرسی و نظارت اصناف شهرستان شاهرود گفت: امسال تعداد ۴۰۷ پرونده تخلف صنفی در این شهرستان تشکیل شد.

تشکیل ۴۰۷ پرونده تخلف صنفی در شاهرود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی اصناف شاهرود، حامد هوشیار اظهار کرد: امسال تعداد ۴۰۷ پرونده تخلف صنفی در شهرستان شاهرود تشکیل شد که گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب، درج نکردن قیمت و نصب نکردن نرخ‌نامه، تداخل صنفی و ارائه نکردن فاکتور به ترتیب بیشترین پرونده‌ها را به خود اختصاص دادند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف شهرستان شاهرود اضافه کرد: ارزش تخلف‌های این پرونده‌ها یک میلیارد و ۸۰۲ میلیون و ۸۷۵ هزار ریال است که در تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال سه هزار و ۶۳۳ بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان شاهرود انجام شد، تصریح کرد: در این بازه زمانی ۳۸۱ شکایت حضوری و تلفنی هم به ثبت رسید.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف شهرستان شاهرود گفت: از اواخر سال ۱۳۹۹ طرح پلاک‌گذاری واحدهای صنفی در این شهرستان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

هوشیار با بیان اینکه تعداد ۶ هزار و ۳۱۵ واحد صنفی شناسایی و پلاک‌گذاری شدند، تأکید کرد: از این تعداد ۹۶۰ واحد صنفی اخطار ماده ۲۷ یا همان فاقد پروانه کسب و عدم رؤیت پروانه را دریافت کردند.

وی ادامه داد: تعداد ۷۱۲ ابلاغ ماده ۲۸ قانون نظام صنفی برای تمدید دفترچه عضویت اتحادیه مربوطه و یا جابه‌جایی واحد صنفی به متصدیان این واحدها داده شد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف شهرستان شاهرود افزود: در این بازه زمانی در جهت کنترل و نظارت بیشتر بازار بیش از ۷۵ گشت مشترک طرح‌های نظارتی بر کالاهای اساسی ازجمله مرغ و تخم مرغ، قند و شکر، برنج و روغن، گوشت و لبنیات، لاستیک و روغن‌موتور، سیمان، میوه و تره‌بار نیز با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی به سرانجام رسید.

هوشیار از عرضه تخم مرغ تنظیم بازار در بخش خانوار خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف خانواده‌ها ۲۰۵ هزار ریال تعیین شد.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی مجاز باید قیمت تعیین‌شده را رعایت کنند، اضافه کرد: مردم برای اطمینان خاطر بیشتر از واحدهای صنفی دارای پروانه فروش مرغ و تخم مرغ خرید کنند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف شهرستان شاهرود از مردم خواست هرگونه گران‌فروشی، کم‌فروشی و تخلف صنفی را به سامانه تلفنی ۱۲۴ و یا شماره تلفن ۰۲۳۳۲۳۶۶۷۰۷ ستاد خبری بازرسی و نظارت اتاق اصناف شهرستان شاهرود اعلام کنند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول