اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رزمایش مؤمنانه در دلیجان برگزار شد

طی مراسمی به مناسبت هفته دفاع مقدس آیین رزمایش کمک مؤمنانه در شهرستان دلیجان برگزار شد.

رزمایش مؤمنانه در دلیجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک طی مراسمی آیین رزمایش کمک مؤمنانه در شهرستان دلیجان با حضور فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه ناحیه دلیجان، فرمانده سپاه ناحیه دلیجان  و برخی مسؤولین برگزار شد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در این آیین گفت: دفاع مقدس موجب تثبیت اقتدار و امنیت ملی کشور شد و رزمندگان با روحیه خداباوری و خودباوری موجب شکوفایی استعدادها و توانمندی‌ها شدند و لذا اثبات کارآمدی نظام دینی و اسلامی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و امروز این کارآمدی در ابعاد مختلف نیز ادامه دارد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی اظهار کرد: دفاع مقدس ملت ایران در عرصه‌های مختلف و طی سال‌های گذشته موجب اثبات کارآمدی نظام اسلامی شده و دفاع مقدس نمایش وحدت ملت ایران در مقابل با استکبار جهانی بود و به دشمنان ثابت کرد توان رویارویی با ملت عاشورایی ایران را ندارند.

وی افزود: هویت ملت ایران برگرفته از عاشورای حسینی است و دفاع مقدس هویت عاشورایی ملت را تقویت کرد و امروز وظیفه داریم از این هویت ارزشمند به خوبی پاسداری کنیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: یکی از بزرگترین سرمایه‌های معنوی ملت ایران فرهنگ دفاع مقدس و شاخصه‌های آن همچون ایثار، ازخودگذشتگی و جهاد فی سبیل الله است که امروز به عنوان رمز موفقیت در بحران‌ها می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

کریمی ادامه داد: دفاع مقدس شخصیت ملت ایران را با سربلند و عزتمند کرد و ملت را برای همیشه در تاریخ زنده و ماندگار نگه داشت و لذا امروز دفاع مقدس باید زنده بماند و در گام دوم انقلاب فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس حیات طیبه برای جامعه محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: ملت ایران در جنگ تحمیلی با استفاده از عنصر ولایت، تقوا، بصیرت و جهاد در نبردهای مختلف بر دشمنان پیروز شد و لذا مهمترین جلوه‌ای که در دفاع مقدس جلوه کرد نگاه توحیدی بود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در طول ۴۲ سال گذشته اقتدار و قدرت ملی ایران اسلامی در ابعاد مختلف برگرفته از دفاع مقدس است و در واقع دفاع مقدس فرهنگ ایستادگی و مقاومت را با ملت ایران عجین کرد.

کریمی ادامه داد: امروز و در گام دوم انقلاب تجربه و الگوی موفق دفاع مقدس در اختیار ملت ایران است که راه سعادت و کمال را به‌خوبی نشان می‌دهد و لذا باید تجربیات و فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس در سایر بخش‌های کشور عملیاتی شود و توجه ویژه‌ای به آن شود.

توزیع ۱۸ هزار بسته معیشتی در دلیجان

فرمانده سپاه ناحیه دلیجان نیز در این آیین گفت: یکی از مهمترین درس‌های دفاع مقدس تحقق مشارکت مردم و بسیج مردمی برای حل بحران‌ها است که در دفاع مقدس ملت ایران با تکیه بر ولایت و پای کار آوردن همه ظرفیت‌ها حماسه‌آفرین شدند.

سرهنگ پاسدار مهدی نباتی اظهار کرد: در طی چند سال اخیر رویکرد مهم سپاه و بسیج در برنامه‌ها خدمت‌رسانی بوده و بسیج با هدایت‌های سپاه در طول این سال‌ها پرچم‌دار خدمت‌رسانی به مردم بوده است.

 

وی افزود: در راستای خدمت بی‌منت به مردم بیش از ۷۳ گروه جهادی فعال در سطح شهرستان دلیجان و در عرصه‌های محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی، تحقق اقتصاد مقاومتی، درمانی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی و سازندگی به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

فرمانده سپاه ناحیه دلیجان بیان کرد: یکی از اقدامات مهم در سال جاری اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی خصوصاً در سطح روستاها است که تاکنون ۱۰ پروژه به بهره‌برداری رسیده و همچنین آب‌رسانی به روستاهایی که مشکل آب دارند از دیگر برنامه‌های مهم است که بیش از ۹ روستا به طور مستمر خدمات دریافت می‌کنند.

نباتی ادامه داد: در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر نهضت کمک مؤمنانه در سطح شهرستان دلیجان تاکنون بیش از ۱۸ هزار بسته معیشتی توزیع شده و در ایام محرم و صفر سال جاری بیش از پانصد بسته نیز در اختیار جامعه هدف قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ساخت منازل مسکونی برای نیازمندان از دیگر اقدامات مهم بسیج سازندگی در دلیجان است که با مشارکت خیرین ساخت ۱۰ مسکن در دستور کار است و امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس ۲ واحد تحویل داده خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه دلیجان بیان داشت: در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیش از ۷۲ برنامه شاخص هدف‌گذاری شده و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یک وظیفه و رسالت مهم می‌دانیم و برنامه‌های طولانی‌مدت و بلندمدت در این راستا هدف‌گذاری شده است.

نباتی ادامه داد: در تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس که افتخار استان مرکزی محسوب می‌شود مشارکت جدی داریم که کمیته‌های شهرستانی تشکیل شده‌اند و مدخل یابی و سایر امور مربوط به دانشنامه در حال انجام است.

به گزارش  فارس گل‌باران مزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و رزمندگان جهاد مقاومت و تجلیل از آنها، اهدای کلید دو واحد مسکونی به نیازمندان، اجرای رزمایش کمک مؤمنانه، شورای اداری شهرستان و اجرای رزمایش کمک مؤمنانه انجام‌ شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول