اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۱۷ واحد مشکل‌دار استان سمنان به چرخه تولید بازگشت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: تعداد واحدهای مشکل‌دار این استان از ۳۳ واحد در سال ۱۳۹۹ به ۱۶ واحد در سال ۱۴۰۰ کاهش یافت و به چرخه تولید بازگشت.

۱۷ واحد مشکل‌دار استان سمنان به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور عصر امروز در جلسه کمیسیون کارگری استان سمنان که به میزبانی سالن کوثر استانداری سمنان برگزار شد، با گرامیداشت اربعین حسینی و با تسلیت ارتحال علامه حسن‌زاده آملی اظهار کرد: با اقدامات مفید انجام‌شده توسط دستگاه‌های مسؤول، شاهد کاهش تعداد واحدهای تولیدی مشکل‌دار این استان هستیم که خبر خوبی برای مردم استان سمنان است.‌

وی اضافه کرد: با تلاش‌های انجام‌شده تعداد واحدهای مشکل‌دار استان سمنان از ۳۳ واحد در سال ۱۳۹۹ به ۱۶ واحد در سال ۱۴۰۰ کاهش یافت و به چرخه تولید بازگشت که این امر نشان می‌دهد تمامی مسؤولان و دستگاه‌های مرتبط پای کار بوده‌اند و تلاش کرده‌اند.‌

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه طی یک سال گذشته بالغ‌بر ۵۰ درصد از واحدهای مشکل‌دار این استان رفع مشکل شده‌اند، تصریح کرد: طی ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد هشت واحد صنعتی و تولیدی این استان دچار مشکل شد که لازم است برای رفع مشکلات این واحدها اقدام کرد.

خجسته‌پور ادامه داد: با تلاش تمامی مسؤولان و همراهی صنعتگران و تولیدکنندگان استان سمنان تعداد واحدهای استانی که به کارگران خود حقوق معوقه داشتند از ۲۹ واحد به ۲۱ واحد کاهش یافت؛ با همراهی تمامی واحدها و دستگاه‌های ذی‌ربط، معوقات حقوقی کارگران از ۸۷ ماه به ۷۲ ماه کاهش یافته است.

وی با تأکید بر اینکه بی‌تردید در استان سمنان مشکلات کارگری وجود دارد؛ اما کاهش میزان مشکلات، نشان‌دهنده تلاش تمامی دست‌اندرکاران است، گفت: در تحلیل و ریشه‌یابی مشکلات جامعه کارگری این استان، دو نکته قابل‌بررسی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: رفع برخی از این مشکلات فرااستانی و خارج از اراده و توان مسؤولان استان است که ریشه در تحریم، رکود بازار مصرف و ... دارد؛ اما بخش دیگر این مشکلات نظیر مسائل مالیاتی، بیمه‌ای و ... داخل استان قابل‌حل است و باید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نسبت به احصای آن و ارائه راهکارهای رفع این مشکلات اقدام کند.

خجسته‌پور گفت: با نگاهی به مصوبات و نتایج برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان می‌توان دریافت که تلاش تمامی مسؤولان در این ستاد رفع مشکلات و کمبودهای اعتباری و نقدینگی مؤسسات و مجموعه‌های صنعتی و تولیدی است که تاکنون نتایج مثبت و قابل‌توجهی را نیز در پی داشته؛ اما آنچه در حال حاضر دارای اهمیت است، شناسایی و معرفی واحدهای دارای مشکل به این ستاد به‌منظور رفع مصائب و مشکلات آن‌هاست.‌

وی گفت: با توجه به انتشار برخی اخبار از بروز مشکلات در یکی از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان دامغان لازم است تا هر چه سریع‌تر نسبت به طرح معضلات این واحد در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اقدام و با اختصاص تسهیلات لازم، مشکلات این مجموعه را برطرف کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: در سراسر کشور و طی شبانه‌روز، سوانح و حوادث مختلفی در واحدهای تولیدی و ... رخ می‌دهد که برخی از این حوادث با انعکاس خبری گسترده همراه است که به‌عنوان مثال می‌توان به حوادث معدنی را مورد اشاره قرار داد و باید تلاش کرد تا با انجام اقدامات لازم و پیشگیری از حوادث این سوانح را کاهش داد و به صفر رساند.‌

خجسته‌پور تأکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان پیش از صدور مجوز بهره‌برداری از معادن نسبت به تأمین ایمنی و توان بهره‌برداران در خصوص حفظ سلامت کارگران و پیشگیری از بروز مشکلات اطمینان حاصل و سپس اقدام به صدور مجوز بهره‌برداری کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه بدون شک، ایمنی اولویت اصلی در هرگونه اقدام است، تصریح کرد: معادن دارای مشکل و حادثه‌خیز استان شناسایی و اقدامات لازم به‌منظور تأمین ایمنی و سلامت کارگران در این‌گونه اماکن انجام شود.

خجسته‌پور عنوان کرد: نکته قابل‌توجه و الزام‌آور، برخورد جدی با خاطیان و مسببان بروز مشکلات و حوادث در مراکز معدنی، صنعتی، تولیدی و.. است و باید با کسانی که با سهل‌انگاری موجب بروز حوادث و سوانح می‌شوند، برخورد جدی و قانونی صورت گیرد و گزارش این اقدامات اطلاع‌رسانی شود.‌

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات و نواقص موجود در امور نظارتی و فنی مرتبط با معادن، وابستگی حقوقی و مالی مسؤولان فنی و ارزیاب‌ها است که پیشنهاد می‌شود، حقوق و امور مالی و معیشتی این افراد از سوی دولت و خارج از مجموعه تحت نظارت این افراد پرداخت‌ شود تا از هرگونه چشم‌پوشی یا موارد خطرآفرین احتمالی جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول