اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مجهز بودن ۷۸ هزار هکتار اراض کشاورزی به سیستم نوین آبی/ کسب رتبه نخست تهران در راندمان مصرف آب

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه ۷۸ هزار هکتار از سطح زیر کشت در استان تهران مجهز به سیستم نوین آبی است، گفت: طبق بخشنامه ابلاغی وزارت خانه حداقل سطح زیر کشت گندم، کلزا و جو در استان تهران مشخص شده است که از امروز کشت ۳۰۰ هکتار کلزا شروع شد.

مجهز بودن ۷۸ هزار هکتار اراض کشاورزی به سیستم نوین آبی/ کسب رتبه نخست تهران در راندمان مصرف آب

ایوب فصاحت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از تهران درباره اراضی زیر کشت استان تهران اظهار کرد: وزارت خانه طی فرآیندی نیازسنجی از محصولات کشاورزی را انجام داده که بر اساس آن طی بخشنامه‌ای برای هر استان حداقل میزان کشت گندم، جو و کلزا را مشخص و ابلاغ کرده است.

وی گفت: سهم کشت این محصولات در استان تهران برای گندم حدود ۴۶ هزار هکتار، جو حدود ۳۶ هزار هکتار و کلزا حدود ۳ هزار هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: در اکثر شهرستان‌ها زمین زیر کشت داریم ولی بطور عمده این محصولات در شهرستان ورامین و ری کشت می‌شوند.

فصاحت بیان کرد: کل زمین زیر کشت استان حدود ۱۹۰ هزار هکتار است که تا کنون کشت حدود ۳۰۰ هکتار کلزا صورت گرفته است.

وی درباره نحوه آبیاری زمین‌های زیر کشت عنوان کرد: آب مورد نیاز ۴۰ درصد از اراضی زیر کشت استان از منابع سطحی یعنی سدها تامین می‌شود که با توجه به اینکه میزان آب سدها در وضعیت مطلوبی نیست کشت در این ارضی فعلا ممنوع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: آب مورد نیاز ۶۰ درصد زمین‌های زیر کشت از پس آب تصفیه خانه‌های جنوب و جنوب شرق و چاه‌های استان تامین می‌شود.

فصاحت گفت: از کل اراضی زیر کشت حدود ۹۵ هزار هکتار آن قابلیت کشت با روش‌های نوین آبی را دارد که از این مقدار ۷۸ هزار هکتار آن مجهز به این سیستم‌ها شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه راندمان مصرف آب در استان ۵۵ درصد است، خاطر نشان کرد: مجهز شدن اراضی به سیستم‌های نوین آبی باعث شده است تا در زمینه راندمان مصرف آب، رتبه اول کشور را از بین تمام استان‌ها کسب کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۷۸/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول