اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بندرعباس 26 سال بدون طرح تفضیلی

رئیس کمیسیون معماری شهرسازی شورای شهر بندرعباس گفت: بیش از26 سال است که شهر بندرعباس فاقد طرح تفضیلی قانونی است و پس از 30 سال پیگیر هستیم تا طرح تفضیلی جدید شهر بندرعباس به تصویب برسد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی شورای شهر، عبدالرضا حیدری سراجی اظهار کرد: آخرین طرح تفضیلی شهر بندرعباس مربوط به سال 1369 است و با انقضای مهلت قانونی پنج ساله این طرح عملا بیش از ٢٦ سال است که شهر بندرعباس فاقد طرح تفضیلی قانونی است و پس از 30 سال پیگیر هستیم تا طرح تفضیلی جدید شهر بندرعباس را در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به تصویب برسد، بنابراین بدلیل زمانبر شدن این موضوع مهم درخواست داریم تا از طریق کمیسیون عمران مجلس و ظرفیت قانونی نمایندگان مجلس طرح تفضیلی جدید شهر بندرعباس پس از 30 سال بازنگری شود.

 

این عضو شورای شهر بندرعباس با اشاره به اینکه عدم تصویب طرح جدید مشکلات اداری برای شهروندان ایجاد کرده است گفت: خلا قانونی موجود باعث شده تا شهروندان پروسه اداری طولانی را برای اخذ پروانه ساختمانی طی کنند که همین امر ریسک مفاسد اداری را نیز بالا می برد.

در ادامه این نشست سایر اعضا با بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص نحوه تامین مالی پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری خواستار استفاده از ظرفیت های قانونی نمایندگان مجلس شدند.

همچنین منصور آرامی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان راهکارهای تعامل میان شورای شهر و مجلس قول مساعد داد تا موضوع تصویب طرح تفضیلی و طرح جامع شهر بندرعباس را از طریق شورای عالی معماری شهرسازی کشور پیگیری کند.

خبرگزاری فارس بارها در گزارش‌های مختلف نسبت به تغییر کاربری‌های معنادار و خارج از قاعده در شهر بندرعباس هشدار داده و تصمیماتی این چنینی را زدن چوب حراج به فضاهای سبز و خدماتی شهر بندرعباس عنوان داشته که اجحاف به مردم شهر و آیندگان آن است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول