اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آغاز سال تحصیلی پیام نور قم با محوریت آموزش مجازی

رئیس دانشگاه پیام نور استان قم از آغاز سال تحصیلی این دانشگاه با محوریت آموزش مجازی خبرداد و گفت: در استان قم این آمادگی به صورت کامل وجود دارد که در صورت مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم.

آغاز سال تحصیلی پیام نور قم با محوریت آموزش مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد علی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ اظهار کرد: با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا و برقراری محدودیت‌های اجتماعی ناشی از این بیماری، سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها باز هم به صورت غیر حضوری خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس ترم جاری در دانشگاه پیام نور هم کاملا به صورت مجازی بوده و تمام کلاس‌ها در قالب دوره‌های الکترونیکی برگزار می‌شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قم با بیان اینکه پیش از شیوع کرونا هم بسیاری از کلاس‌های این دانشگاه به شیوه آموزش مجازی دنبال می‌شد، گفت: به دلیل وجود این تجربه و سیستم جاری در پیام نور، با شیوع کرونا هم مشکلی احساس نشد و با توسعه کلاس‌های الکترونیک، کار آموزش دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی ادامه یافت.

وی خاطرنشان کرد: پیام‌ نور رتبه نخست آموزش مجازی را در بین دانشگاه‌های کشور دارد و به قطب این سبک از آموزش تبدیل شده است.

حسینی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور استان قم هم تابع تصمیم‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کروناست گفت: نیم سال نخست سال تحصیلی جدید به صورت مجازی است و اگر سیاست جدیدی ابلاغ شود، پیرو آن خواهیم بود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قم با بیان اینکه در صورتی که تصمیم دیگری توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شود، آمادگی برگزاری کلاس‌های حضوری در دانشگاه پیام نور استان قم وجود دارد گفت: این آمادگی وجود دارد که تمام کلاس‌ها با حضور دانشجویان در محل دانشگاه تشکیل شوند.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور استان قم همچنین این آمادگی را دارد که در کد رشته‌های تکمیل ظرفیت، اقدام به جذب دانشجو کند که این امر به تصمیم سازمان سنجش آموزش کشور بستگی دارد ضمن اینکه در این مرحله، جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود.

حسینی گفت: دانشجویان دانشگاه پیام نور استان قم علاوه بر مسائل آموزشی، در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی و هنری هم در سطح ملی درخشش ویژه‌ای داشته‌اند به طوری که توانسته‌اند طی سال‌های اخیر، به مقام‌ و رتبه‌های نخست در المپیادهای ورزشی دانشجویی و همچنین جشنواره‌های منطقه‌ای و ملی دست یابند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قم تصریح کرد: از جمله فعالیت‌های فرهنگی که در تقویم سال جاری این دانشگاه قرار دارد، برگزاری همایش «طلوع تا طلوع» با محوریت سبک زندگی و مهدویت است.

وی افزود: این همایش تخصصی و جشنواره دانشجویی با مجوز معاونت پژوهشی سازمان مرکزی پیام نور و IS، در سطح ملی و به صورت مجازی ویژه دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی وزارت علوم و حوزویان، در سه بخش دانشجویان، اساتید و کارمندان طراحی شده است.

حسینی به سه محور اصلی این جشنواره اشاره کرد و گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را در سه بخش علمی، ادبی و هنری و در رشته‌های گوناگون که در فراخوان اعلامی، ذکر شده، به دبیرخانه جشنواره واقع در دانشگاه پیام نور استان قم ارسال کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قم گفت: اطلاعات تکمیلی و محورهای اصلی و بیش از ۶۰ زیرمحور آن در سایت جشنواره به آدرس Mahdaviat.pun.actually.it اطلاع‌رسانی شده است.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول