اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

خادمان آستان قم در تکاپوی خدمت به زائران اربعین

دبیر اجرایی موکب حرم بانوی کرامت از توزیع صبحانه، ناهار، شام و میان وعده میان زائران اربعین یاد کرد و گفت: ارائه اینترنت رایگان، شست‌وشوی لباس‌، تعمیر ویلچر، کالسکه، کیف و کفش و برگزاری مراسم عزاداری بخشی از خدمات خادمان موکب حرم در عمود 1080 مسیر نجف به کربلاست.

خادمان آستان قم در تکاپوی خدمت به زائران اربعین

حجت‌الاسلام زهیر ثباتی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به ارائه خدمات مختلف به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در موکب حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار کرد: موکب حرم همانند سال‌های گذشته در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا با حضور خادمان حرم مطهر درحال ارائه خدمت به زائران است.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌های ایجاد شده بستر حضور تمامی خادمان موکب حرم مطهر بانوی کرامت در موکب فراهم نشد به همین علت تعداد محدودی از خادمان حرم در موکب حضور یافته و روند خدمت‌رسانی را دنبال کرده‌اند.

دبیر اجرایی موکب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) از توزیع آب، چای و شربت به صورت مداوم در این موکب خبرداد و گفت: هر روز و شب صبحانه و ناهار و شام به همراه میوه در میان زائران مسیر پیاده‌روی توزیع می‌شود و بستر اسکان، حمام و سرویس بهداشتی نیز برای زائران فراهم شده است

وی از شستشوی لباس زائران به‌عنوان یکی از خدمات متفاوت موکب حرم مطهر بانوی کرامت یاد کرد و گفت: برپایی نماز جماعت و مراسم عزاداری بعد نمازهای عصر و عشا بخشی از فعالیت‌های فرهنگی این موکب است.

ثباتی با اشاره به انعکاس برنامه‌های رسانه‌ای از موکب حرم مطهر عنوان کرد: امکان استفاده از اینترنت رایگان برای زائران در موکب حرم مطهر فراهم شده است.

وی با بیان اینکه خادمان موکب حرم در کارگاه‌های تعمیرات ویلچر و کالسکه و کیف و کفش به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند، عنوان کرد: بخشی از خادمان موکب در بخش‌های پشتیبانی فنی و تاسیسات برای فراهم‌سازی بسترهای مورد نیاز درحال خدمت هستند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول