اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری یادواره 31 شهید بخش دیشموک+تصاویر

یاد و خاطره 31 شهید بخش دیشموک با حضور مسوولان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلی شهر دیشموک در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

برگزاری یادواره 31 شهید بخش دیشموک+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک، با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و شورای اداری بخش از طرف حوزه مقاومت بسیج دیشموک به مناسبت هفته دفاع مقدس یاد و خاطره 31 شهید گرانقدر بخش دیشموک در مصلای شهر برگزار شد.

این یادواره که با حضور پررنگ مردم، خانواده‌های شهدا و مسوولان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور پررنگ پرسنل سپاه ناحیه دهدشت مخصوصا سرهنگ محقق‌زاده که نشان از ارادت این پرسنل و مردم به شهدای گرانقدر بود برگزار شد.

به گزارش فارس؛ سخنران این نشست سردار حکمتیان فرمانده تیپ 48 فتح  استان کهگیلویه و بویراحمد بود وی با بیان اینکه نقش شهدا در پیروزی 8 سال دفاع مقدس باید به نسل جوان بازگو شود اظهار کرد: اندیشه‌های بلند حضرت امام خمینی(ره) در پرتو عنصر شجاعت و استقامت معادلات سیاسی جهان را برهم زد و قطار انقلاب را به حرکت در آورد.

فرمانده تیپ 48 فتح خاطرنشان کرد: این انقلاب اسلامی به گفته امام امت زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت است.

وی با بیان اینکه از همان اوایل دشمنان اسلام به دنبال دسیسه علیه نظام و انقلاب بودند عنوان کرد: شعار ملت ما از همان اول استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود و این را به دشمنان ثابت نمودیم.

حکمتیان گفت: با توجه به اینکه دشمنان اسلام بیش از 17 هزارنفر از مردم را به شهادت رساندند باید بدانند که این انقلاب صاحب دارد

وی تصریح کرد: دشمنان از اوایل انقلاب درصدد ایجاد تفرقه قومیتی در ایران و تجزیه شکور را در فکر خودشان می‌پروراندند و این مردم و شهدا بودند که با دادن جان خودشان آرامش را برای مردم به ارمغان آوردند.

سردار حکمتیان با بیان اینکه 36 کشور از صدام حمایت می‌کردند عنوان کرد: در جنگ تحمیلی تمام مرزهای ما ناامن بودند و این منافقان بودند که در کنار صدام به این کشور صدمه وارد کردند.

وی گفت: آمریکایی‌ها در جنگ نفتکش‌ها وارد جنگ با ایران شدند و تمام تسلیهات عربستان در اختیار انها بر علیه ایران بود.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان با اشاره به رسیدن ایران اسلامی به قله افتخار و استقلال ادامه داد: امروز جوانان بسیجی ما در عرصه‌های مختلف علمی ،نانو،هوا فضا ،هسته‌ای،موشکی و نظامی مرزهای علم را شکافتند که این مرهون تفکر ناب بسیجی و رهبری مقام معظم رهبری است.

وی افزود: رهبری معظم انقلاب به عنوان ناخدای انقلاب در این عرصه و پیچ تاریخی کشور را به سلامت از گردنه‌ها عبور می دهد به گونه‌ای که امثال قاسم سلیمانی‌ها و صیاد شیرازی‌ها فرهنگ ناب شهادت و اسلام را به تمام نقاط دنیا گسترش دادند.

حکمتیان با اشاره به آغاز قتل عام فرهنگی دشمنان علیه ایران اسلامی ادامه داد: دشمنان ۳۰۰ شبکه فارسی زبان راه اندازی و درصدد تغییر رفتار مسئولان و فرهنگ اسلامی مردم هستند اما فرزندان و سربازان تیپ ۴۸ فتح و رزمندگان اسلام با شما عهد می‌بندیم تا آخرین قطره خون پای آرمان‌های انقلاب می مانیم و با هرگونه بی نظمی‌ها مقابله می‌کنیم.

سروان کریم انصاری فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام محمدتقی(ع) با اشاره به برگزاری یادواره شهدای بخش دیشموک گفت: یادواره ۲۹ شهید والامقام بخش دیشموک و ۲ شهید والامقام گمنام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با هدف  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی جوانان با فرهنگ شهادت برگزار شد.

انصاری ادامه داد: در کنار این یادواره موکب اربعین حسینی با غرفه‌هایی همچون غرفه کتاب با موضوع دفاع مقدس، غرفه صنایع دستی بسیجیان، غرفه دست نوشته‌ها و آثار شهدا در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی با اشاره به برپایی غرفه واکسیناسیون سیار در این یادواره گفت: غرفه تزریق واکسن کرونا از طرف بسیجیان مرکز جامع سلامت در کنار این یادواره برپا شد.

انصاری افزود: در این غرفه به افراد بالای ۱۵ سال واکسن کرونا تزریق می شد زیرا مدافعان سلامت به تأسی از شهدا درصدد تأمین امنیت و سلامت جامعه هستند.

 

حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه شهر دیشموک ضمن تقدیر از برپایی این یادواره گفت: برپایی چنین یادواره هایی سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود که از برگزار کنندگان این یادواره تقدیر می شود.
وی افزود: برپایی این یادواره سبب رشد معنویت در جامعه شده و باید بدانیم که راه شهدا فراموش شدنی نیست.

گزارش : آرش آهنگ

انتهای پیام/82027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول