اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کاهش موقتی ناپایداری آسمان مازندران در روز اربعین حسینی

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به خروج سامانه بارشی از آسمان استان، گفت: روز دوشنبه اربعین حسینی انتظار داریم شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری در مازندران باشیم.

احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: همانگونه که انتظار داشتیم صبح روز گذشته شاهد تشدید بارندگی و وزش باد در سطح استان بودیم که در برخی مناطق از شدت بیشتری برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین وزش باد از ایزدشهر نور با سرعت ۷۶ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید، افزود: بیشترین بارش در مناطق شرقی استان از بندرامیرآباد با ۳۸، گلوگاه ۲۷ و دشت‌ناز ۲۳ میلی‌متر گزارش شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به کاهش بیشینه دمای هوا روز یکشنبه نسبت به بیشینه دما روز جمعه دوم مهر  ۱۴۰۰ استان مازندران، اضافه کرد: در ارتفاعات استان بین ۱۳ تا ۲۰ درجه و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای (نیمه شرقی تا ۱۰ و نیمه غربی تا ۵ درجه ) کاهش دما داشتیم.

اسدی با اعلام اینکه این سامانه یک‌شنبه شب از آسمان مازندران خارج می‌شود، تصریح کرد: روز دوشنبه (اربعین حسینی) آسمانی صاف تا نیمه‌ابری خواهیم داشت که انتظار داریم دمای هوا به‌صورت نسبی افزایش یابد.

وی تصریح کرد: از روز سه‌شنبه مجددا با شکل‌گیری جریانات شمالی انتظار داریم از بعدازظهر شاهد افزایش ابر به‌ویژه در غرب استان بارش‌های پراکنده در آسمان مازندران باشیم.

معاون هواشناسی مازندران بیان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از روز چهارشنبه تا شنبه هفته آینده با استقرار جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور متناوب امواج تراز میانی شاهد آسمانی نیمه‌ابری تا ابری در مناطق غربی در برخی ساعات با بارندگی در مناطق مرکزی و شرقی بارش‌های پراکنده را خواهیم داشت.

اسدی یادآور شد: در این مدت ارتفاعات استان گاها مه‌‌آلود که موجب کاهش دید در محورهای مواصلاتی خواهد بود.

وی در پایان گفت: دریای مازندران طی ۲۴ ساعت آینده موقتی به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول