اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

استاندار: واکسن کرونا به اندازه کافی در هرمزگان تأمین شده/ نباید کاهش آمار فوتی‌ها ما را دچار غفلت کند

استاندار هرمزگان گفت: واکسن کرونا به اندازه کافی تامین شده و موجود است/هرکس که تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده است باید با مسئولیت پذیری بیشتر در قبال خود، خانواده و جامعه و برای حفظ سلامتی و در امان ماندن از خطر ویروس کرونا، واکسن تزریق کند.

استاندار: واکسن کرونا به اندازه کافی در هرمزگان تأمین شده/ نباید کاهش آمار فوتی‌ها ما را دچار غفلت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی عنوان کرد: با رعایت خوب دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و توجه به توصیه‌ها، شرایط رو به بهبودی است اما نباید غفلت داشته باشیم.

وی ادامه داد: با وجود روند کاهشی میزان ابتلا و فوت ناشی از کرونا و همچنین واکسیناسیون، باید همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه جدی داشته باشیم و با خودداری از حضور در دورهمی ها و تجمعات و رعایت دیگر اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری، از ابتلا به کرونا جلوگیری کنیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به بازگشایی مدارس، افزود: در ابتدا مدارس با جمعیت کم که حدود 40 درصد مدارس در هرمزگان این شرایط را دارند، به صورت آموزش حضوری فعالیت خود را انجام می‌دهند.

همتی با تاکید بر اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس بسیار مهم و در اولویت است، تصریح کرد: باید نظارت جدی توسط فرمانداران و دانشگاه علوم پزشکی، بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس صورت گیرد.

وی گفت: با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، آمادگی لازم در تمامی مدارس استان هرمزگان برای واکسیناسیون دانش آموزان، ایجاد می‌شود و با استفاده از امکانات هر مدرسه، دانش آموزان آن واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به تزریق 836 هزار دوز اول واکسن کرونا و 350 هزار دوز دوم واکسن کرونا در هرمزگان، خاطرنشان کرد: واکسن کرونا به اندازه کافی تامین شده و موجود است و انتظار داریم استقبال از واکسیناسیون در هرمزگان بسیار بیشتر باشد.

همتی با اشاره به پیگیری‌های گسترده‌ برای اختصاص سهمیه بیشتر واکسن کرونا به هرمزگان، اظهار داشت: با توجه به اینکه براساس میزان مصرف واکسن، نوبت بعدی واکسن به استان ارسال خواهد شد، این نگرانی را داریم که در صورت استقبال کم از دریافت واکسن، سهمیه واکسن اختصاصی به هرمزگان نیز کم شود.

وی با تاکید بر لزوم استقبال بسیار بیشتر مردم هرمزگان از واکسیناسیون با ثبت نام و دریافت نوبت در سامانه اینترنتی سلامت به نشانی salamat.gov.ir ، اضافه کرد: از همه مردم شریف استان هرمزگان که تاکنون واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، درخواست می‌کنیم برای کمک به حفظ سلامتی خود، خانواده و دیگران و همچنین برای اینکه جان و سلامتی خود را از خطر بیماری کرونا در امان نگه دارند، برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند و هرکس که تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده است باید با مسئولیت پذیری بیشتر در قبال خود، خانواده و جامعه، واکسن کرونا را تزریق کند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه باید از سهل انگاری در برابر ویروس خطرناک کرونا پرهیز کنیم، بیان داشت: با واکسیناسیون و کاهش ابتلا، نباید دچار غفلت شویم و همچنان در اماکن عمومی مختلف از جمله بازار، اصناف، ادارات، مدارس، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و حمل و نقل عمومی باید پروتکل‌های بهداشتی به طور جدی رعایت شود.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول