اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مسئله اشتغال جامعه ایثارگری یکی از دغدغه‌های دولت است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: مسئله اشتغال جامعه ایثارگری یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم است و به تمامی شرکت‌های دولتی و غیردولتی تاکید شده بر اساس قانون بخشی از اشتغال‌زایی خود را به ایثارگران اختصاص دهند.

مسئله اشتغال جامعه ایثارگری یکی از دغدغه‌های دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نوزدهمین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، خاک این استان را مقدس خواند و اظهار کرد: همه خاک خوزستان مسجد است. این خاک آنقدر دارای شرف است که توانایی پذیرش جان و تن بهترین بندگان خدا را داشته است.

وی افزود: همان‌طور که خاک کربلا به‌خاطر اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران پاکش را در خود جای داده، شرف پیدا کرده است. شلمچه، خرمشهر، آبادان و چزابه هم مقدس هستند و ما به‌عنوان پاسداران ایثار و شهادت باید همه این خاک را تبدیل به مسجد و عبادتگاه می‌کردیم و به یک مرکز عبادی تبدیل می‌شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: شرف خرمشهر، مقاومت رزمندگان خرمشهر و شرف آبادان، ایستادگی مردم آبادان در محاصره سنگین دشمن و کوتاه نیامدن آن‌ها است و این باید مفهوم و معنای آبادان تا تمامی تاریخ باشد و مسوولان ملی و منطقه‌ای وظیفه دارند این مفاهیم را نهادینه کنند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه مردم خوزستان با تمام وجود جنگ تحمیلی را دیدند و این جنگ جزئی از زندگی آن‎ها شده بود، افزود: مردم این استان بخشی از هویت این حماسه هستند و به دلیل همین ویژگی و ذات خوزستان، انتظار من این است که بنیاد خوزستان با بنیادهای سایر استان‌های کشور تفاوت داشته باشد و از همین زاویه باید ساختار و اختیارات این بنیاد با بقیه متفاوت باشد، البته باید این مسوولیت پذیرفته شده و پرورش یابد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر لزوم برجسته‌سازی اهمیت ایثار و شهادت در جامعه اسلامی عنوان کرد: یکی از دلایلی که خیلی سریع ماجرای شهید «علی لندی» را پیگیری کردم، این بود که مردم بدانند این موضوعات برای ما مهم است و مقام معظم رهبری هم با حساسیت و لطف فراوان با این درخواست موافقت فرمودند.

وی اذعان کرد: این قبیل مسائل نشان می‌دهد که ایثار مهم است، دیده می‌شود و ارزشمند است. سخن و تعبیری که حضرت امام (ره) در مورد شهید فهمیده به کار بردند یعنی عالی‌ترین مقام نظام اسلامی به فداکاری شهید فهمیده منزلت داد و این اقدامات برای همه مسوولان درس بزرگی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با موضوعات مطرح شده در جلسه شامل ضرورت حل مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران، تصریح کرد: تأمین مسکن ایثارگران باید به تمام معنا در اولویت باشد و در حوزه اشتغال نیز از روش‌های گوناگون مانند استخدام در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و خوداشتغالی، در مدت کوتاهی افراد فاقد شغل جامعه ایثارگری مشغول به کار شوند و البته در مورد خوزستان با توجه به ظرفیت‌های این استان رفع این مشکل باید سریع‌تر صورت گیرد.

وی ادامه داد: اشتغال جامعه ایثارگری را یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم است و در همین راستا به شرکت‌های دولتی، نهادهای غیردولتی و پیمانکاران تاکید شده که طبق قانون بخشی از اشتغال را به ایثارگران اختصاص دهند.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: بر لزوم پیگیری این موضوع در استان خوزستان از سوی استاندار و در مرکز از سوی وزارت خانه مربوطه تاکید شده و امیدواریم در دوره جدید  بتوانیم تعداد زیادی از افراد فاقد شغل در جامعه ایثارگری را جذب بازار کار کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، حضور در گلزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و بازدید از پروژه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در برنامه سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان خوزستان قرار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول