اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

عدم ثبت ورود و خروج کالا در سامانه جامع تجارت به منزله قاچاق است

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: همه واحدهای تولیدی، صنوف و شرکت های پخش ملزم به ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت هستند و عدم ثبت هر گونه ورود و خروج کالا به منزله قاچاق و عرضه خارج از شبکه محسوب می‌شود.

عدم ثبت ورود و خروج کالا در سامانه جامع تجارت به منزله قاچاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ناصر فغفوری اظهار داشت: به استناد مصوبه کار گروه تنظیم بازار و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در راستای شفافیت در انجام معاملات و رصد دقیق و سیستماتیک کالا به ویژه کالاهای اساسی، همه واحدهای تولیدی، اصناف و شرکت‌های پخش مکلف به ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه این سامانه وظیفه رصد معاملات، خرید و فروش و واردات و صادرات کالا توسط تجار را بر عهده دارد، تصریح کرد: در مرحله اول ثبت اقلام اساسی از قبیل روغن نباتی، شکر، برنج، چای، کره، مرغ، محصولات فولادی، سیمان، اقلام ضدعفونی کننده و شوینده، ماسک، پوشاک بچه و شیر خشک، لوازم خانگی، حبوبات، تایر سبک و سنگین و انواع کالاهای پتروشیمی و روغن موتور در برنامه کاری قرار گرفته است.

وی افزود: همه تولیدکنندگان، پخش کنندگان، عمده فروشان، خریداران و فروشندگان خرد باید ضمن ثبت‌نام در سامانه، نسبت به ثبت ورود و خروج کالاها اقدام کنند.

فغفوری ادامه داد: در صورتی که اقلام در هر یک از مراحل خرید و فروش در سامانه ثبت نشود در صورت مشاهده توسط بازرسین یا نیروی انتظامی در حین جابه‌جایی، بعنوان قاچاق و عرضه خارج از شبکه تلقی شده و ضمن تشکیل پرونده تعزیراتی با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: واحدهای صنعتی استان برای رفع هر گونه مشکل در این زمینه می‌توانند به معاونت امور صنایع سازمان، واحدهای معدنی و صنایع معدنی به معاونت امور معادن سازمان، اصناف به معاونت بازرگانی مراجعه نمایند.

به گفته فغفوری، همچنین در اتاق اصناف محلی به منظور ثبت نام صنوف در سامانه جامع تجارت در نظر گرفته شده است که می تواند پاسخگوی سوالات، ابهامات و راهنمای صنوف باشد.

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول