اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تایوان: برای بازدارندگی در برابر چین به سلاح‌های دوربرد نیاز داریم

وزیر دفاع تایوان می‌گوید برای افزایش قدرت بازدارندگی مؤثر در برابر حمله احتمالی چین، به تسلیحات دوربرد نیاز دارند و باید سامانه‌های پدافندی خود را متحرک کنند.

تایوان: برای بازدارندگی در برابر چین به سلاح‌های دوربرد نیاز داریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش‌های چین و تایوان بر سر مسائل مربوط به استقلال حاکمیتی، تایپه این بار بر لزوم تجهیزشدن خود به تسلیحات دوربرد تاکید کرد.

«چیو کو-چنگ» وزیر دفاع تایوان امروز (دوشنبه) گفت کشورش برای داشتن بازدارندگی مناسب در برابر چین، به تسلیحات دوربرد و نقطه‌زن نیاز دارد.

دولت تایوان در ماه جاری به پارلمان این کشور پیشنهاد داد که بودجه نظامی برای پنج سال آینده را به میزان ۹ میلیارد دلار افزایش دهند تا شامل سامانه‌های موشکی جدید و ارتقای تسلیحات پدافندی برای مقابله با هر حمله احتمالی چین شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، چیو امروز طی سخنرانی در پارلمان تایوان با تاکید بر لزوم نشان‌دادن سیستم دفاعی قوی به چین گفت: «تولید و توسعه تجهیزات دوربرد، دقیق و متحرک باید در دستورکار قرار بگیرد تا دشمن بداند ما برای هر زمانی که نیرو اعزام کند، آماده هستیم».

وی همچنین در گزارشی مکتوب که به پارلمان تایوان ارائه کرد، توضیح داد که سامانه‌های موشکی میان‌برد و دوربرد این کشور در رزمایش نظامی و تمرینات رهگیری در یکی از تأسیسات مهم تایوان استفاده شده اما جزئیات بیشتری درباره اینکه موشک‌های این کشور تا چه فاصله‌ای بُرد دارند، ارائه نکرد.

وزیر دفاع تایوان با بیان اینکه چین می‌تواند سامانه‌های پدافندی این کشور را فلج کند، گفت: «مردم تایوان باید بدانند که با چه خطری روبه‌رو هستند... ما باید متحرک و پنهانکار باشیم تا بتوانیم مواضع دفاعی خود را [فوراً] تغییر دهیم».

به نوشته رویترز، چیو در پاسخ به سوالی درباره اینکه چین ابتدا ممکن است چه اهدافی را در تایوان مورد حمله قرار دهد، گفت: «توانمندی‌های چین در این زمینه با سرعت زیادی تقویت شده است. برای نمونه، آنها ابتدا با حمله به ایستگاه‌های راداری ما می‌توانند مراکز فرماندهی، کنترل، مخابرات و سیستم‌های اطلاعاتی ما را مختل کنند».

پیش از این، دولت تایوان با مقصر دانستن پکن در افزایش تنش‌ها در منطقه جنوب شرق آسیا و تنگه تایوان، مدعی شد که چین حق ندارد از معاهده جدید در حوزه اقیانوس هند-آرام انتقادی کند (جزئیات بیشتر).

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول