اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گروسی: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آماده کمک همه جانبه به ازبکستان است

مدیر کل آژانس انرژی اتمی ازبکستان در چارچوب سفر به «وین» با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) دیدار و گفت و گو کرد.

گروسی: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آماده کمک همه جانبه به ازبکستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «جوره‌بیک میرزامحموداف» مدیر کل آژانس انرژی اتمی «اوزاتم» ازبکستان در چارچوب حضور در نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شهر «وین» پایتخت اتریش با «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) دیدار و گفت و گو کرد.

«رافائل گروسی» در این دیدار به همکاری‌های دوجانبه در سال 2021 میلادی تأکید کرد و گفت: سازماندهی سمینارهای ملی و نشست‌های کاری با حضور کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ازبکستان گواه آن است.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که از همکاری‌های متقابل سازمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با سازمان‌های کشور اطلاعات کامل را دارد.

به گفته وی، ازبکستان به عنوان یک کشور در حال ایجاد انرژی اتمی خود همیشه در مرکز توجه وی قرار دارد. در این رابطه اظهار داشت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آماده ارائه کمک همه جانبه به ازبکستان در توسعه زیربنایی اتمی و بهره گیری از فن آوری‌های اتمی در زمینه‌های مختلف اقتصاد کشور است.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلاش‌های ازبکستان را در تحکیم ظرفیت‌های انسانی در زمینه اتمی مثبت ارزیابی کرد.

گروسی همچنین بر ایجاد موسسات جدید در زمینه فیزیک اتمی و مهندسی در ازبکستان، اعزام متخصصان ازبکی به کشورهای مختلف برای آموزش و کسب تجربیات عملی تاکید کرد.

در این دیدار بر همکاری‌های موفقیت آمیز در توسعه برنامه‌های ازبکستان مبنی بر درمان بیماری‌های سرطانی که در چارچوب آن با کمک آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیمارستان‌های «تاشکند»، «بخارا» و «نمنگان» تجهیزات روز نصب شده است، تاکید شد.  

وی همچنین اظهار داشت: آژانس برنامه ریزی می‌کند همکاری‌های خود را در این زمینه گسترش دهد و به این کشور وام بانک توسعه اسلامی اعطا شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول