اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

آمادگی 14 ایستگاه پروازی و 2 مرز زمینی برای بازگشت زائران اربعین/ 60 درصد زوار از مرز زمینی برمی‌گردند

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه 60 درصد زائران از مرز زمینی بازمی‌گردند، از آمادگی 14 ایستگاه پروازی و 2 مرز زمینی برای پذیرایی از زوار خبر داد و گفت: تصمیم درباره انجام تست PCR بر عهده وزارت بهداشت است.

آمادگی 14 ایستگاه پروازی و 2 مرز زمینی برای بازگشت زائران اربعین/ 60 درصد زوار از مرز زمینی برمی‌گردند

 به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سهمیه ایران در ایام اربعین از سوی عراق ۶۰ هزار نفر اعلام شد که همه زائران باید به صورت هوایی به عراق سفر می‌کردند، اما با توجه به حضور جمعی از عاشقان زیارت اربعین در مرزهای زمینی، برخی از مشتاقان از مرزهای مهران و شلمچه به عراق سفر کردند.

علاوه بر این، قبل از اعزام زائران اربعین مسؤولان از انجام تست PCR از همه زائران پس از ورود به کشور خبر دادند که اکنون به نظر می‌رسد این اقدام لغو شده و فقط قرار است تیم درمانی و پزشکی وزارت بهداشت در مرزهای زمینی و هوایی زائران را از نظر ظاهری بررسی کرده و در صورت مشاهده فرد مشکوک به کرونا از آنها آزمایش بگیرند.

تصمیم درباره انجام تست PCR بر عهده وزارت بهداشت است

احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس درباره تست PCR از زائرانی که به کشور بازمی‌گردند، گفت: ابتدا قرار بود عراق از زائران تست کرونا را در فرودگاه بگیرد که با توافق صورت گرفته این امر حذف شد و وزارت بهداشت اعلام کرد که آزمایش PCR زائران را در مبادی ورودی زائران به کشور می‌گیرد، اما اکنون با توجه به حجم بالای زائران در هنگام بازگشت، تصمیم درباره انجام تست کرونا از زائران بر عهده کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین و ستاد مبارزه با کرونا خواهد بود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه حتی درمان زائران اربعین چند روز بعد از ورود هم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی قرار است، کنترل سلامت زائران در ورودی‌های کشور انجام شود و حتی اگر زائری مشکوک به کرونا بود و به منزل هم بازگشت مراحل درمان او پیگیری شود.

آمادگی ۱۴ ایستگاه پروازی و دو مرز زمینی برای بازگشت زوار اربعین

وی بیان اینکه ما بازگشت زائران اربعین را از عصر امروز پیش‌بینی کرده‌ایم، اظهار داشت: آمادگی‌های لازم برای پذیرایی از زائران اربعین ایجاد شده است و نه تنها ۱۴ ایستگاه پروازی، بلکه مرزهای شلمچه و مهران نیز به عنوان مرزهای بازگشت زائران اربعین مهیا هستند.

مرز شلمچه نیز برای بازگشت زائران باز است

وی با اشاره به اینکه امسال قرار بود فقط مرز مهران برای بازگشت زائران آماده شود، افزود: با توجه به اینکه برخی از زائران از شهرهای جنوبی هستند، پیش بینی شد برای کاهش مسیر زائران، مرز شلمچه نیز برای بازگشت زوار باز شود.

آغاز پروازهای بازگشت زائران اربعین به کشور از امشب

محمدی‌‌فر با بیان اینکه پروازهای زائران ایرانی به عراق امشب به پایان می‌رسد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در عراق فردا اربعین اعلام شده است، برخی امشب به عراق سفر می‌کنند. همچنین از امشب پروازهای بازگشت نیز آغاز خواهد شد که امیدوارم همه زائران در صحت و سلامت به کشور بازگردند.

۶۰ درصد زائران اربعین زمینی به کشور بازمی‌گردند

وی با اشاره به پیش‌بینی می‌کنیم که حدود ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز زمینی بازگردند، خاطرنشان کرد: در مرزهای مهران و شلمچه ناوگان حمل و نقل برای جابه‌جایی زائران پیش‌بینی شده است و تا دهم مهرماه خدمات‌دهی به زائران اربعین در این مرز ادامه دارد. 

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه ۴۰ درصد زائران به صورت هوایی به کشور بازمی‌گردند، گفت: در ایستگاه‌های پروازی نیز امکانات برای زائران تدارک دیده شده است. همچنین قرار است تیم وزارت بهداشت برای بررسی سلامت زائران در ایستگاه‌های پروازی و دو مرز مهران و شلمچه مستقر شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول