اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

«کرونا و تغییر سبک زندگی» در آموزش ضمن خدمت کارکنان

مدیرکل مدیریت بحران استان قم از ضرورت در نظر گرفتن موضوع «کرونا و تغییر سبک زندگی» در آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان سخن گفت.

«کرونا و تغییر سبک زندگی» در آموزش ضمن خدمت کارکنان

محسن اروجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به لزوم پیگیری تکمیل بیمارستان الهادی در استان بیان کرد: باید گفت این بیمارستان تکمیل نشده، یک ظرفیت مغفول مانده در استان است که باید بر اساس پیگیری موضوعات مربوط به آن در جلسات و کارگروه ها به نتیجه نهایی برسد.

وی افزود: در این مسیر، پیگیری مسائل مربوط به درمانگاه کریمه (س) در شهرستان جدیدالتأسیس جعفرآباد نیز یکی دیگر از ضرورت هاست.

مدیرکل مدیریت بحران استان همچنین یادآور شد: بدیهی است تکمیل و بهره برداری از این ظرفیت ها در مسیر مبارزه با بیماری کرونا می تواند یار و یاور خوبی برای بهداشت و درمان استان باشد.

وی سپس به یکی از مصوبات اخیر کارگروه‌های ستاد استانی مبارزه با کرونا در موضوع پژوهش توجه داد و گفت: بر اساس این مصوبه، موضوع تغییر سبک زندگی در دوران کرونا باید مورد توجه قرار گیرد، ضمن آن که در این زمینه، دوران پساکرونا نیز مورد توجه است.

اروجی اضافه کرد: بر این اساس مقرر شده است تا بحث کووید۱۹ و آینده شهرها جزو آموزش ضمن خدمت کارکنان قرار گیرد، ضمن آن که این طرح می تواند برای تمام دستگاه‌های استان اجرایی شود.

وی با تصریح بر خالی بودن جای چنین طرح‌هایی در بین برنامه‌های نهادها و دستگاه‌های مختلف خاطر‌نشان کرد: این طرح می تواند پس از اجرا در قم و با توجه به تجربیات آن، برای اجرا در سطح ملی نیز معرفی و پیگیری شود که البته به نظر می رسد با استقبال نیز مواجه خواهد شد.

وی در عین حال از لزوم تداوم نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی سخن گفت و یادآور شد: نظارت‌ها باید به حدی باشد که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ۹۰ درصد برسد.

مدیرکل مدیریت بحران استان همچنین از دستگاه‌های استانی خواست رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در دستگاه‌های خود به حداقل ۹۰ درصد برسانند.

اروجی در ادامه خواستار افزایش ساعات کاری پایگاه خودرویی واکسیناسیون در استان شد و اذعان کرد: اقتضای استقبال از این پایگاه توسط مردم آن است که در ساعات بیشتری بتواند پذیرای همشهریان باشد.

وی همچنین حضور اتباع خارجی فاقد مجوز را یکی از واقعیت‌های قم معرفی کرد و ادامه داد: بر اساس مصوبه‌های ستاد استانی مبارزه با کرونا، واکسیناسیون اتباع خارجی دارای مجوز و بدون مجوز و افراد مشکوک در تابعیت و همچنین همه افراد مرتبط با دانش آموزان مانند والدین، فرهنگیان، کادر مدارس و رانندگان سرویس‌ها به عنوان اولویت واکسیناسیون در دستور کار است.

مدیرکل مدیریت بحران استان سپس به تداوم ارائه تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا بویژه در عرصه گردشگری توجه داد و گفت: یکی از بحث‌های تکرارشده توسط مرکز بهداشت استان، ضرورت پشتیبانی از این مرکز توسط دستگاه‌ها و نهادهایی است که پزشک و پرستار در اختیار دارند که باید در این زمینه نیز تدبیر لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام/78027

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول