اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای پویش هفته طلایی واکسیناسیون/ آمار مبتلایان کرونا به 134 هزار و 419 نفر رسید

اجرای پویش هفته طلایی واکسیناسیون در استان زنجان با هدف کمک به پوشش حداکثری واکسن در دستور کار قرار گرفته که این پویش با فعالیت 28 تیم واکسیناسیون علاوه مراکز تجمیعی واکسیناسیون در حال اجرا است.

اجرای پویش هفته طلایی واکسیناسیون/ آمار مبتلایان کرونا به 134 هزار و 419 نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در راستای پوشش حداکثری واکسن در استان، پویش هفته طلایی واکسیناسیون در حال اجرا است.

این پویش که با نام «پویش هفته طلایی واکسیناسیون در استان زنجان» در حال اجرا است از جمعه دوم مهر آغاز شده و تا ۹ مهر ادامه خواهد داشت.

در راستای کمک به اجرای پویش هفته طلایی واکسیناسیون در استان زنجان، ۲۸ تیم سیار تشکیل شده که ۱۲ تیم از این مجموع کار واکسیناسیون در ادارات را انجام می‌دهند.

هشت تیم از مجموع ۲۸ تیم واکسیناسیون، هم پوشش خانه به خانه در مجتمع‌های مسکونی را بر عهده گرفته‌اند.

چهار تیم واکسیناسیون هم در اطراف خیابان سعدی مستقر شده و در نهایت چهار تیم هم اقدام به واکسیناسیون شاغلان در کارخانجات شهرک صنعتی و شهرک نوآوران را انجام می‌دهند.

و در نهایت هشت تیم واکسیناسیون هم در روستاهایی که پوشش واکسیناسیون کمتری دارند، خانه به خانه فعالیت دارند.

ابتلای 134 هزار و 419 زنجانی به کووید 19

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۱۲ هزار و ۱۱۲ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۱۰ هزار و ۲۱۳ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۱۲۲ هزار و ۳۰۷ مورد بوده است که ۳۷۷ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۳۴ هزار و ۴۱۹ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۳۷۳ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۲۰ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۳۳ هزار و ۶۲۶ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۶۹۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند که سه نفر از این آمار جزو فوتی‌های روزانه گزارش شده است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول