اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزیر امور خارجه قزاقستان با دبیرکل سازمان ملل

وزیر امور خارجه قزاقستان با دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار وزیر امور خارجه قزاقستان با دبیرکل سازمان ملل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه قزاقستان در «نیویورک» با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد ملاقات کرد.

دبیرکل سازمان ملل در این دیدار از رئیس جمهور قزاقستان به خاطر  تصمیم به استقرار دفتر نمایندگی ملل متحد در امور افغانستان در آلماتی قدردانی کرد و با تاکید «نورسلطان» را نماینده ثبات و نمونه‌ای از تعهد به چندجانبه گرایی خواند.

وی در ادامه این تصمیم قزاقستان را فراتر از یک کمک دانست و گفت: شما روح واقعی برادری دیپلماتیک را نشان دادید که به نوبه خود به توسعه بیشتر روابط خوب بین سازمان ملل و قزاقستان کمک خواهد کرد.

وزیر امور خارجه قزاقستان به نوبه خود به طول مفصل دبیرکل را در مورد اجرای طرح رئیس جمهور کشورش برای ایجاد آژانس بین المللی ایمنی بیولوژیکی سازمان ملل مطلع کرد.

در همان روز وزیر امور خارجه قزاقستان با «ولادیمیر وارانکف» معاون دبیرکل و رئیس مرکز ضدتروریستی ملل متحد دیدار کرد.

طرف قزاقستانی طی این دیدار در مورد برنامه‌های کمک فنی به کشورهای منطقه آسیای مرکزی برای تقویت ظرفیت آنها برای مقابله با خطرات تهدیدات‌ تروریستی در افغانستان مطلع شد.

در دیدار وزیر خارجه قزاقستان با «رزماری دیکارلو» معاون دبیرکل  سازمان ملل در امور سیاسی و ایجاد صلح، اقدامات و تلاش‌های مشترک برای تامین امنیت جهانی و منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه قزاقستان همچنین همراه با «ایزومی ناکامیتسو» و «ملیسو فلمینگ» معاونان دبیر کل در امور خلع سلاح و ارتباطات جهانی ملل متحد در افتتاحیه نمایشگاه دائمی تاریخچه سایت آزمایش‌های هسته‌ای «سمیپالاتینسک» در محل دفتر مرکزی سازمان ملل شرکت و یک نسخه از فرمان «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور وقت قزاقستان در مورد بسته شدن این آزمایشگاه از 29 آگوست سال 1991 را به وی تحویل داد.

علاوه بر این، رئیس نهاد دیپلماتیک قزاقستان همچنین با وزرای امور خارجه فیلیپین و قبرس به صورت حضوری و با مدیر آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده به طور مجازی دیدار و گفت و گو کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول