اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیت‌الله علم‌الهدی: کسانی که برای قدرت با هر مستکبری دست می‌دهند بی‌شک یزیدی هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر به کسانی برخوردید که برایشان معاد مهم نیست و برای قدرت در عرصه دنیا حاضرند با هر مستکبری دست دهند بی‌شک یزیدی و لشکر عمر سعد هستند و همفکران آن‌ها امام حسین(ع) را کشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی: کسانی که برای قدرت با هر مستکبری دست می‌دهند بی‌شک یزیدی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی، امروز در چهلمین روز از شهادت حضرت سیدالشهدا و اربعین حسینی در جوار مضجع شریف امام رضا(ع)، اظهار کرد: بالاترین فضیلت در این روز زیارت اربعین است که به وسیله امام صادق(ع) به صفوان جمال تعلیم داده شد؛ راوی دو زیارت صفوان جمال است اول زیارت عاشورا و دوم زیارت اربعین.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه زیارت اربعین را امام صادق(ع) به صفوان جمال یاد داده‌اند، ادامه داد: صفوان جمال شترگردان و منزل آن در مدینه بود، امام باقر به وی فرمودند اگر روز عاشورا در کوفه بودی به کربلا برو و این زیارت عاشورا را بخوان و همین دستور را در خصوص روز اربعین، امام صادق به صفوان دادند.

وی افزود: نکاتی که امام صادق در این زیارت به صفوان آموزش داده‌اند، یک سری نکات است که هم فلسفه انقلاب حسینی هم چهره‌های یزیدی را از نظر خصوصیات اخلاقی نشان می‌دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه یک جمله در زیارت اربعین عمق غصه امام حسین را تشریح می‌کند، ادامه داد: در فرازی از این زیارت آمده است: امام حسین(ع) محجه خود را در راه تو فدا کرد تا بندگانت از جهالت و ذلالت نجات یابند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دو تفسیر از محجه وجود دارد، اول خونی که عضله قلب را تغذیه می‌کند و با اتکا به آن خون است که قلب کار می‌کند، در میان اعضای بدن پزشکان می‌گویند مصرف خون در قلب از باقی اعضا بیشتر بوده و خون راه‌انداز قلب محجه است، زمانی که خون کاملا تخلیه شده و محجه هم از بدن بیرون شود قلب سنگ‌کوب می‌کند.

وی تعریف دوم از محجه را خون تصفیه شده و ذخیره شده کبد تشریح و تکمیل کرد: لخته خونی در کبد وجود دارد که در زمان اضطرار آب می‌شود تا آب و غذا به انسان برسد و اگر این خون کاملا رقیق و آب شود انسان می‌میرد.

دوست داشتن امام حسین به گریه کردن نیست

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه بذل محجه یک توصیه است، ادامه داد: راه دوست داشتن امام حسین فقط گریه کردن بر مصائب آن حضرت نیست بلکه بسیار هزینه دارد؛ دوست‌دار امام حسین در راه حاکمیت اسلام و راه امام حسین آنقدر باید ایستادگی کند که امام حسین ایستادگی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر فقط گریه برای امام حسین(ع) کافی بود عمر سعد پیش از همه ما گریه کرد، متذکر شد: اگر عاشق امام حسین(ع) هستی باید تا جایی که حضرت پای دین ایستاد باید پای دین و امام حسین و نظام ولایی بایستی.

وی خاطرنشان کرد: ایستادگی در راه امام حسین(ع) تا جایی باید ادامه داشته باشد که مانند ایشان محجه خود را در راه اسلام بدهید؛ جبهه ضد دین  و استکبار مقابل اسلام ایستاده است و ما تا کجا مقابل این دشمنان ایستادیم؟

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه امام حسین(ع) با چه کسانی جنگ داشت؟ اضافه کرد: امام حسین(ع) تنها با یزید جنگ نداشتند که اگر اینگونه بود با بیش از ۸۰ زن و بچه به میدان جنگ با سپاه تا دندان مسلح نمی‌رفت که بعد هم شکست بخورد و دشمن هم بر اریکه قدرت همچنان فرمانروایی کند.

جریانی که سیدالشهدا با آن جنگید چه بود؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: جنگ امام حسین(ع) با شخص نبود بلکه حضرت با یک جریان و بلا جنگید تا مردم را از آن جریان نجات دهد، نادانی، جهالت، بی‌سوادی، نداشتن بصیرت سیاسی و حیرت ذلالت(سردرگمی در میدان جهالت) همان جریانی بود که حضرت برای آن به جنگ با دشمنان اسلام رفت.

وی بیان کرد: در زیارت عاشورا می‌خوانیم خدا لعنت کند امتی که تو را کشت، امام حسین(ع) را یک امت کشت که بصیرت سیاسی نداشتند و به انسان‌ها بدون برانداز کردن دینی دست می‌دادند و جریان‌های ضد دین آن‌ها را فریب می‌داد، حضرت برای براندازی این جریان قیام و تا بذل محجه و فرزندان خود ایستادگی کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه شام شهری است که معاویه ۴۰ سال روی آن کار کرده است و مردم را ضد حضرت علی(ع)، ولایت و اسلام ناب بار آورده است، ادامه داد: معاویه هر چیز را که برای او خوب بوده به عنوان اسلام به خورد مردم داده و آن چیز که مخالف منافع وی بود مردم را از آن منع کرده است، اینگونه بود که مردم هنگام ورود اهل بیت به شام جشن و سرور گرفته بودند و به اهل‌بیت(ع) جسارت می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تبیین کرد: همین مردم شام پس از ۱۰ روز برای حضرت سیدالشهدا شهر را سیاه‌پوش کردند، این یعنی آن قیام و بذل محجه امام حسین(ع) و مظلومیت اهل بیت ایشان جواب داد.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین به ما می‌گوید در راه اسلام تا کجا باید ایستادگی کرد و اثر جنگ چیست و برای چه چیز انسان می‌جنگد، ادامه داد: شناخت جریان یزیدپرست از دیگر نکات زیارت اربعین است، اگر همه زمین‌ها کربلا و همه روزها عاشورا است پس این جریان یزیدی و حسینی در تمام دنیا وجود دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی تشریح کرد: اگر می‌خواهید مشخصات جریان یزیدی را در این زمانه بشناسید به زیارت اربعین توجه کنید که می‌فرماید کسانی به سر امام حسین(ع) ریختند که دنیا آن‌ها را گول زد و راه زندگی را دنیوی و اشتباه رفتند نه اخروی، بشر مرگ ندارد و ما همیشگی هستیم اما این زندگی دو مرحله دارد، مرحله گذار که در این دنیا است و مرحله دوم که فرق ما با گوسفند در این مرحله تبیین می‌شود، مرحله ثبات است و اگر مردم همه چیز را برای این مرحله گذار گذاشت، دنیا آن‌ها را گول زده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خصوص دیگر ویژگی‌های جریان یزیدی و ضددین تبیین کرد: اگر کسی بین لذایذ ابدی و یک لذت گذرای همراه با تلخی، دومی را انتخاب کرد ضرر می‌کند و آخرت و عرصه ابدی را به بهای ناچیزی مانند رضایت و جایزه یزید فروخته است و اگر به کسانی برخوردید که برایشان معاد مهم نیست و برای قدرت در عرصه دنیا حاضرند با هر مستکبری دست دهند بی‌شک یزیدی و لشکر عمر سعد هستند و همفکران آن‌ها امام حسین(ع) را کشتند.

دلیل کمک ما به فلسطین بی‌مرزی اسلام است

وی خاطرنشان کرد: زیارت اربعین می‌خوانیم تا جریان امام حسین(ع) و جریان یزید را بشناسیم، اگر گذران زندگی برای کسی مهم بود از سپاهیان یزید است؛ مقابل جهالت مردم نباید بی‌تفاوت بود بلکه باید مقاومت کرده و مردم را از جهالت در آورد، اینکه ما امروز به فلسطین کمک می‌کنیم به دلیل بی‌مرزی اسلام است، باید مقابل استکبار ایستاد و این مقاومت حد و مرز ندارد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مقاومت و مقابله جوانان با استکبار جهانی همان راه امام حسین(ع) است، ادامه داد: این ایستادگی باید تا بذل محجه و آخرین قطره خون ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول