اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

چاووش‌اوغلو: نحوه تشکیل دولت فراگیر در افغانستان را بررسی می‌کنیم

وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری با همتای خود از جمهوری آذربایجان گفت به دقت در حال رصد تحولات افغانستان بوده و نحوه تشکیل دولت فراگیر و همچنین کمک‌رسانی به این کشور را بررسی خواهند کرد.

چاووش‌اوغلو: نحوه تشکیل دولت فراگیر در افغانستان را بررسی می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) گفت آنکارا همچنان به پیگیری دقیق وضعیت افغانستان بعد از تسلط طالبان بر این کشور ادامه می‌دهد.

چاووش‌اوغلو طی نشست مشترک با «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در استانبول توضیح داد: «ما درباره چگونگی کمک‌رسانی به افغانستان و تشکیل کابینه فراگیر در این کشور صحبت خواهیم کرد».

به نوشته وبگاه شبکه «تی‌آرتی ورلد»، وی با بیان اینکه ترکیه از نزدیک تحولات اخیر در افغانستان را پیگیری می‌کند، گفت: «ما این موضوع را نیز بررسی خواهیم کرد که چگونه مانع بازگشت گروه‌های تروریستی به افغانستان شویم». 

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: «آنکارا اهمیت ویژه‌ای برای تحولات افغانستان قائل است. ما می‌خواهیم مانع وقوع بحران بشری در این کشور شویم و به برقراری ثبات و ارسال کمک‌های بسردوستانه به افغانستان کمک کنیم».

بر اساس این گزارش، چاووش‌اوغلو همچنین افزود: «ما می‌خواهیم از حقوق بشر در افغانستان از جمله حقوق زنان و اقلیت‌ها حفاظت کنیم. همچنین به دنبال جلوگیری از به‌راه افتادن موج جدیدی از پناهجویان هستیم».

پیش از این نیز «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه هشدار داده بود در صورت عدم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان، آنکارا درباره اداره فرودگاه کابل توافقی با طالبان انجام نمی‌دهد. (جزئیات بیشتر)

اظهارات تازه اردوغان درباره افغانستان و حضور آنکارا در این کشور در شرایطی مطرح شده که نهم شهریور ماه «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در مصاحبه با الجزیره درباره وضعیت فرودگاه کابل گفته بود: طالبان با قطر و ترکیه درباره راه‌اندازی فرودگاه کابل مذاکره می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول