اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

رستمی: علامه حسن‌زاده آملی علم خود را در راه خدمت به جامعه اسلامی به کار گرفت

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی پیامی ارتحال آیت‌الله حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت.

رستمی: علامه حسن‌زاده آملی علم خود را در راه خدمت به جامعه اسلامی به کار گرفت

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی پیامی ارتحال آیت‌الله حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

خبر درگذشت عالم ذوفنون و اندیشمند جلیل‌القدر و روشن ضمیر، حضرت علامه حسن‌زاده آملی(قدس سرّه) موجب تألم و تاثر خاطر اینجانب شد. 

این دانشمند گرانقدر و عارف زاهد، تمام عمر گرانبهای خود را صرف تحصیل، تعلیم و تألیف در شاخه‌های مختلف علمی از علوم اسلامی، فلسفی و انسانی تا علوم ریاضی و نجوم کرد؛ این تلاش‌های مستمر در عرصه علمی از ایشان چهره‌ای جامع الابعاد در عرصه علمی به جای گذاشت.

مرحوم علامه حسن‌زاده آملی (قدس سرّه) توأمان با فعالیت علمی دست از مبارزه در میدان سیاسی و اثرگذاری‌های اجتماعی و فرهنگی برنداشت؛ حمایت‌های بی بدیل ایشان از رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و حضور در کنار رزمندگان اسلام در طول دوران 8 سال دفاع مقدس، مبیّن این تلاش‌‌ها است.

با مرور و تدقیق در ابعاد شخصیتی ایشان، سخنرانی‌ها، خاطرات و همچنین تألیفات و تصحیحات علمی، ادبی و فرهنگی آن عالم عارف می‌توان از مرحوم علامه حسن‌زاده آملی، به عنوان الگویی برای دانشجویان، طلاب و روحانیون نام برد که چگونه علوم فراگیری شده را در خدمت به جامعه اسلامی به کار بگیرند؛ مرور این ویژگی‌های زندگی مرحوم علامه حسن‌زاده آملی (قدس سرّه) موجب شده تا به یقین بگوییم، درگذشت ایشان خسرانی جبران ناپذیر برای دنیای اسلام و کشور عزیزمان خواهد بود. 

اینجاب درگذشت مرحوم علامه حسن‌زاده آملی (رضوان الله علیه) را به خدمت حضرت صاحب الزمان (اروحنا فداه)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مردم عزیز ایران، دانشجویان و دانشگاهیان، طلاب و روحانیون و همچنین تمام شاگردان و دوست‌داران آن عالم ربانی تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و اجر جزیل و برای ایشان علو درجات را خواستارم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول