اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

جاماندگان کربلا، خادمان سلامت

جاماندگان کربلا و موکب‌هایی که به دلیل شرایط کرونایی توفیق خدمت به زائران کربلا را نداشتند، اربعین امسال لباس خادمان سلامت به تن کرده و در جبهه سلامت در حال خدمت هستند.

جاماندگان کربلا، خادمان سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، از اسفند ماه ۱۳۹۸ که رسما ورود کرونا به ایران اعلام شد گروه های مختلف پای کار آمدند تا برای ریشه کنی این بیماری و همچنین کاهش آلام آن به مردم خدمت رسانی کنند که مواکب حسینی یکی از این گروه‌ها بودند.

مواکبی که نه فقط در ایام پر شور اربعین بلکه در بزنگاه های مهم کشور از جمله سیل، زلزله و اخیرا شیوع بیماری کرونا، شعور حسینی را به نمایش گذاشته و تمام توان و ظرفیت خود را برای خدمت به مردم به کار بستند. 

پای خاطرات آنها که مینشینیم زمزمه دلتنگی کربلا و خدمت به زوار اربعین در مسیر نجف تا کربلا به گوش میرسد اما لذت خدمت به مردم در هر مکان و زمانی کام آنها را شیرین می‌کند و «نحن خدام الحسین» را به درستی تعبیر می‌کند.

جاماندگان کربلا نام موکبی متفاوت در ساوه است

موکبی که حتی در ایامی که کرونا شیوع نیافته بود هم از خدمت در عراق بازماند اما شور و اشتیاق خدمت به زوار حسین (ع) آنان را بر این داشت که موکب خود را در مسیری که زائران اربعین از آن تردد میکنند یعنی اتوبان کربلا ( همدان - ساوه ) برپا کرده و به آنان خدمت کنند. 

اما از سال قبل که توفیق زیارت اربعین فراهم نشد جاماندگان کربلا دست از کار نکشیدند و با به تن کردن لباس «خادمان سلامت» خود را وقف کمک به مردم جهت کاهش آلام کرونا کردند و با توزیع میان وعده، آب میوه، آب معدنی، مواد خوراکی و غذای گرم بین بیماران بستری در بیمارستان شعور حسینی را به نمایش گذاشتند.

خدمات سال گذشته این موکب به اینجا ختم نشد و توزیع ماسک، اقلام بهداشتی و حفاظتی برای درمانگاه‌ها و مطب و بیمارستان ها، تهیه دستگاه  پمپ سرنگ برای بیمارستان مدرس و همچنین توزیع غذای گرم و پشتیبانی از گروه‌های جهادی از سایر اقدامات این موکب حسینی بود. 

امسال اما با فراگیر شدن تزریق واکسن کرونا این موکب با همکاری شهرداری ساوه و نظارت دانشکده علوم پزشکی، یک دستگاه اتوبوس واحد را تجهیز کرده و اقدام به واکسیناسیون سیار در نقاط مختلف شهر و روستاهای اطراف و حاشیه‌ای می‌کنند. 

مدیر اجرایی موکب جاماندگان کربلا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه با بیان اینکه ششمین شب از برنامه واکسیناسیون توسط موکب در شب اربعین اجرایی شد گفت: به همت اعضای موکب و همکاری دستگاه های مختلف اتوبوس واکسیناسیون موکب جاماندگان کار خود را از شش شب قبل آغاز کرد و قرار است این برنامه را تا پایان ماه صفر ادامه دهد. 

علی فرقانی افزود: در روزهای اخیر بالغ بر ۸۰۰ دز واکسن تزریق شده و باتوجه به افزایش استقبال در سه روز گذشته پیش بینی می‌شود مجموع واکسن های تزریق شده به حدود ۵ هزار دز برسد.

وی ساعت فعالیت اتوبوس واکسیناسیون را از ساعت ۶ عصر تا ۱۲ شب عنوان کرد و گفت: این اتوبوس همه روزه در روستاهای مختلف ساوه و مناطق حاشیه ای شهر حضور می‌یابد و با بهره مندی از ۲۰ نیرو بصورت شیفت بندی و با نظارت دانشکده علوم پزشکی اقدام به تزریق واکسن می‌کند.

مدیر اجرایی موکب جاماندگان تزریق واکسن به افراد دارای مشکلات جسمی را یکی از نقاط قوت این خدمت عنوان کرد و گفت: خادمان موکب با حضور در محل زندگی افرادی را که توان خروج از منزل را ندارند واکسن آنها را تزریق می‌کنند  و به نوعی لکه گیری واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

فرقانی با قدردانی از استقبال خوب مردم طی روزهای اخیر خاطرنشان کرد: خادمان موکب جاماندگان کربلا خود را وقف امام حسین (ع) کرده‌اند و خدمت به مردم در هر زمان و مکانی را خدمت به امام حسین (ع) و زوار آن امام شهید می‌دانند.

به گزارش فارس موکب جاماندگان کربلا ساوه بعنوان یکی از فعال‌ترین مواکب ساوه در سیل خوزستان نیز حضور فعال داشت و با همکاری موکب محبان امام رضا و شباب الزینب ساوه و استقرار در شهر شوش، به ساکنین ۲۰ روستای منطقه در سه وعده صبحانه، نهار و شام خدمت رسانی می‌کرد.

همچنین در سیل کرمانشاه نیز خادمان موکب با جمع‌آوری ۳ کامیون کمک های مردمی مشارکت خوبی را در این خصوص داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول