اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تکریم ۳۰۰کارگر رزمنده دوران دفاع مقدس در هرمزگان

۳۰۰ کارگر رزمنده دوران دفاع مقدس در هرمزگان به همت سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) استان تقدیر شدند.

تکریم ۳۰۰کارگر رزمنده دوران دفاع مقدس در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مراسم تکریم از ۳۰۰ کارگر رزمنده شاغل در صنایع استان با حضور جانشین سپاه امام سجاد(ع)در بسیج اقشار و متخصصین و مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات برگزار شد.

مسئول ستاد تخصصی بسیج سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در این مراسم با اشاره به رشادت های رزمندگان بسیجی، سپاهی و ارتشی در دوران دفاع مقدس گفت: جایگاه عزتمندانه امروز ایران اسلامی در جهان مرهون فرهنگ جهاد و شهادت است.

جعفر اسلامی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ابتدا مورد تهدید نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جنایتکار قرار داشته است.

وی در ادامه بیان داشت:کشورهای ابرقدرتی که منافع خودشان را با ظهور انقلاب اسلامی از دست رفته می دیدند با بسیج تمام ظرفیت‌های خودشان، کمر به نابودی انقلاب بستند.

جانشین سپاه امام سجاد(ع) در بسیج اقشار و متخصصین، خباثت ها و دشمنی های نظام سلطه بر انقلاب اسلامی را غیر انسانی و ددمنشانه خواند و افزود: برنامه ریزی و انجام عملیات‌های ترور شخصیت‌ها و نخبگان کشور، اعمال تحریمهای ناجوانمردانه و در ادامه تحمیل جنگ 8 ساله با استفاده از  صدام حسین به عنوان دست‌نشانده خودشان در منطقه از جمله اقدامات دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: همانگونه که تاریخ گواهی میدهد بالغ بر ٨٠ کشور دنیا از جنگ علیه کشور ما حمایت کردند اما آنچه که دیدید، رزمندگان ما با تکیه بر فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت بر دشمن فائق آمدند.

سرهنگ اسلامی تصریح کرد: با بررسی تاریخ ایران خواهید یافت در جنگ های گذشته بخشی از خاک ایران از کشور جدا شده اما آنچه به عنوان پیروزی ما مطرح است دفاع جانانه همه اقشار از تمامیت ارضی کشور بدون جدایی حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی بود.

مسئول ستاد تخصصی بسیج سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، فرهنگ جهاد و شهادتی که در دوران دفاع مقدس حاکم بود را حاصل مقاومت، صبر و استقامت جوانان و بسیجیان دانست و افزود: آن چیزی که در گام اول انقلاب طی 40 سال بر عزت ما افزوده، روحیه جهاد و ایثار  است.

وی با بیان اینکه همه داشته‌های ما ریشه در فرهنگ جهاد دارد، افزود: پالایشگاه بزرگ نفت بندرعباس نیز حاصل تلاش جهاد گونه و اعتماد به ظرفیت‌های داخلی است. همانطور که تولید واکسن درون کشور با  اعتماد به ظرفیت‌های علمی دانشمندان داخلی حاصل شد.

سرهنگ اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بی ثمرماندن تلاش دشمنان برای نفوذ به آسمان کشور توسط هواپیماهای بی سرنشین و پیشرفته را ضربه مهلکی بر پیکره ابرقدرت های استعمارگر دانست و گفت: اقدام متقابل ایران در توقیف کشتی‌های متخلف کشورهای نقض کننده قوانین دریانوردی در آب‌های سرزمینی ما را نشان از اقتدار ایران اسلامی عنوان کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در گام دوم انقلاب نیز بایستی با پیروی از مقام عظمای ولایت و تاسی از فرهنگ جهادی ایثار در تولید و اشتغال، کشور را به تمدن نوین اسلامی برسانیم.

سرگرد امیر ارسلان شهبازی مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان نیز در ادامه این برنامه، با بیان اینکه هفته دفاع مقدس، صرفاً گرامیداشت یک‌مناسبت نیست، بلکه گرامیداشت یک فرهنگ است، اظهار داشت: امروز باید ارزش‌ها و معنویات دوران دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم تا جوانان و نوجوانان با رشادت رزمندگان آشنا شوند.

وی با بیان اینکه کارگران زحمتکش ترین قشر جامعه را تشکیل می دهند و در دفاع مقدس در دو جبهه اقتصادی و خط مقدم جبهه های جهاد در راه خدا جهاد می کردند، تصریح کرد: مراسم تکریم از کارگران رزمنده هرمزگان در صنایع مختلف استان تا پایان هفته دفاع مقدس ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول