اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رپرتوار تئاتر خیابانی بیت‌الحسین با رویکرد دفاع مقدس و اربعین حسینی

محوطه باز تالار حافظ، بین الحرمین و باغ جنت این روزها میزبان رپرتوار تئاتر خیابانی بیت‌الحسین با اجرای نمایش‌های تشنه کام، حکایت همچنان باقیست، سرباز وطن و تعزیه حضرت علی‌اصغر شدند.

رپرتوار تئاتر خیابانی بیت‌الحسین با رویکرد دفاع مقدس و اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پوستر رپرتوار تئاتر خیابانی بیت‌الحسین انتشار یافته است و من از پله‌های گرد تالار حافظ بالا می‌روم تا به دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان برسم و با رئیس تئاتر خیابانی فارس گفتگو کنم.

علیرضا موسوی در راستای برگزاری این رپرتوار اظهار داشت: در ابتدا به دلیل متفاوت بودن گونه‌ها و آثار، پیشوند رپرتوار مورد نیاز بود. گونه‌های نمایشی بر مبنای هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی به صورت مشترک از منظر محتوا و مضمون شامل ۴ اجرای (نمایش تشنه کام، حکایت همچنان باقی است و تعزیه) هستند.

او در ادامه در راستای مضامین آثار افزود: نمایش تشنه کام به طراحی شخصی من و در اجرا کاری مشترک از بنده و محمد هاشم زاده، داستان دو شهید تشنه لب که در سه راه طلاییه محبوس شده بودند را روایت می‌کند، این اثر را حدود ۷ یا ۸ سال پیش در همان مکان نیز اجرا شده است.

موسوی ادامه داد: هر دو شهید بزرگوار یاد شده شیرازی هستند با نام‌های شهید مهدی نظیری و رضا پور خسروانی.

روایتی که از آن دو به جا مانده از نوار کاستی ضبط شده با صدای شهید رضا پورخسروانی است.

سیدعلیرضا موسوی در مورد آثار دیگر اظهار کرد: اثر دوم حکایت همچنان باقی‌ است، با مفهوم شهادت به طراحی و کارگردانی جلال‌الدین نصیری نوبندگانی، اثر آخر نیر نمایش مذهبی تعزیه که بیشتر نقل حضرت علی‌اکبر است به هدایت حسن صفائی فر.

ریاست تئاتر خیابانی استان فارس بیان کرد: ما هنرمندان در شرایط بیماری فعلی  ماهیت تئاتر خیابانی که به‌روز بودن در همه شرایط جامعه است را فراموش نکردیم و ما نیز به عنوان هنرمندان مسلمان و شیعه دغدغه و شور حسینی را در سینه داریم.

و نیز در این مسیر کانون تئاتر خیابانی استان فارس، انجمن هنرهای نمایشی استان فارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و سازمان فرهنگی شهرداری که کمک رسان و یاریگر ما بوده‌اند کمال تشکر و قدردانی را به جا می‌آوریم.

به گزارش فارس، رپرتوار تئاتر خیابانی بیت‌الحسین، در سه مکان: محوطه باز تالار حافظ، بین الحرمین و باغ جنت از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر در حال برگزاری است.

گروه‌های اجراگر نام برده شده در ساعات (۱۷، ۱۹، ۲۰ و ۲۱) در بین مکان‌های نام برده به صورت متغیر به اجرا در می‌آیند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول