اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افزایش درگیری‌ها در شمال سوریه

حملات ارتش سوریه و جنگنده‌های روسی علیه تروریست‌های تحت حمایت ترکیه از یک سو و حملات ارتش ترکیه از سوی دیگر علیه شبه‌نظامیان کُرد، شدت درگیری‌ها را در شمال سوریه افزایش داده است.

افزایش درگیری‌ها در شمال سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شمال سوریه چند روزی است که صحنه درگیری‌های شدید میان قوای نظامی مختلف حاضر در منطقه است، امروز (دوشنبه) نیز درگیری‌های شدیدی میان ارتش سوریه با تروریست‌ها و همزمان ارتش ترکیه با شبه‌نظامیان کُرد سوریه گزارش شده است.

به نوشته وبگاه العربی الجدید، منابع خبری در شمال سوریه گفتند که نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌های غرب استان حلب صبح امروز با سلاح‌های سبک و نیمه سنگین به شدت با یکدیگر درگیر شدند. در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه نیز توپخانه ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در منطقه «جبل الزاویه» در جنوب ادلب و منطقه «الزیاره» در شمال حماه را گلوله‌باران کرد.

روز گذشته در پی بمباران مواضع تررویست‌های ارتش آزاد (همسو با ترکیه) در منطقه عفرین ۱۵ نفر از آن‌ها کشته و زخمی شدند و تروریست‌ها امروز در پاسخ به این حملات، به مواضع ارتش سوریه و شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) حمله کردند. منطقه عفرین در اسفند ما ۱۳۹۶ در عملیات موسوم به «شاخه زیتون» به اشغال ارتش ترکیه و تروریست‌های همسو با آنکارا از جمله ارتش آزاد در آمد.

روزنامه الوطن سوریه نیز به نقل از مرکز «هماهنگی روسیه» نوشت که تروریست‌ها در یک هفته گذشته 23 بار علیه مواضع ارتش سوریه حمله کرده‌اند، ۱۴ بار در ادلب، سه بار در لاذقیه، چهار بار در حماه و دو حمله در استان حلب صورت گرفته است.

از سوی دیگر جنگنده‌ها و پهپادهای ارتش ترکیه نیز مواضع کُردهای سوریه را در چندین منطقه بمباران کردند. مناطق «شیراوا»، «صوغانکی»، «میاسا»، «قنیطره» و «برج قاص» در عفرین آماج حملات ترکیه بود، کُردهای سوریه در منطقه الباب و محور المنبج» نیز هدف حملات ترکیه قرار گرفتند.

به گفته منابع نظامی، یک جنگنده روسی نیز موضع تروریست‌های ارتش آزاد را در شرق منطقه «رأس العین» در استان الحسکه را بمباران کرد. وبسایت نهاد موسوم یه «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» نیز نوشت که میزان حملات هوایی جنگنده‌های روسی در ماه جاری میلادی افزایش یافته و تاکنون ۱۸۶ حمله هوایی صورت گرفته است. به نوشته این وبگاه ۱۴۰ حمله در استان ادلب، ۲۵ حمله در لاذقیه، دو حمله در استان حماه و ۱۹ حمله هوایی در استان حلب انجام شده است.

از سوی دیگر عناصر ناشناس شب گذشته به خودروی گشتی کُردهای سوریه در بزرگراه الحسکه به الرقه حمله کردند، پیش از آن شبه‌نظامیان قسد در چندین منطقه استان الرقه دست به بازداشت برخی افراد زده بودند.

العربی الجدید در ادامه به نقل از منابع خود مدعی شد که تروریست‌های داعش شب گذشته با یورش به مواضع ارتش سوریه در ناحیه «السخنه» در شمال شرق استان «حمص» چهار نیروی نظامی سوری را به قتل رساندند که در پاسخ نیز جنگنده‌های روسی صبح امروز چندین منطقه بیابان مرکزی سوریه را بمباران کردند.

تاکنون بیش از ۷۰ درصد خاک سوریه به دامن ارتش این کشور بازگشته است و عمدتا شمال غرب استان ادلب، شمال استان حلب و شمال شرق استان الحسکه در کنترل دولت سوریه نیست. دولت دمشق بارها با اشغالگر خواندن ارتش ترکیه از جامعه جهانی خواسته است تا آنکارا را برای خروج از شمال سوریه و قطع حمایت از تروریست‌ها تحت فشار قرار دهد.

«فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه روز پنج‌شنبه هفته گذشته در سخنانی گفت که دلیل اصلی افزایش تنش اخیر «اشغالگری  ترکیه و حمایت‌های آنکارا از گروه‌های تروریستی» در این منطقه از سوریه است.

عکس استفاده شده در این خبر آرشیوی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول