اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

روایت پیرمرد شهیدی که مغلوب وسوسه شیطان نشد

رزمنده پیری گلستانی که با حضور در جبهه علاوه بر دفاع از خاک و ناموس کشورش درس خداشناسی و معرفت را آموخت.

روایت پیرمرد شهیدی که مغلوب وسوسه شیطان نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، با حمله رژیم بعث عراق به ایران، مردم کشورمان در برابر دشمن سینه سپر کرده و هشت سال مداوم استقامت و پایداری کردند تا به پیروزی رسیدند.

رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس امام حسین (ع)، نهضت عاشورا و حضرت ابوالفضل (ع) را الگو خود قرار داده و سر تسلیم فرود نیاوردند.

در این مدت زمانی با امکانات کم و تنها با ایمان و اراده قوی و محکم توانستند در برابر دشمن‌ ایستادگی کرده و مقاومت خود را به رخ جهانیان بکشانند.

خبرنگار خبرگزاری فارس گفت‌و‌گویی با غلامرضا منتظری رزمنده هشت سال دفاع مقدس و نماینده فعلی گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی انجام داده که با هم می‌خوانیم:

فارس: با توجه به اینکه شما در هشت سال دفاع مقدس حضور داشته و از مرزهای جمهوری اسلامی دفاع کردید، خاطرات خود را بیان کنید؟
منتظری:
بنده خاطره ی دارم که همواره ذهن مرا مشغول کرده و هیچگاه از ذهنم بیرون نمی‌رود.
یادم هست در مقطعی از حضور در جنگ تحمیلی در سنگر رزمندگان درس اخلاق می‌دادم و تقریبا بیشتر رزمندگانی که در خط مقدم نبودند در این کلاس‌ها حضور پیدا می‌کردند.

در بین رزمندگان پیرمردی بود که با سن زیادش بسیار چالاک بوده و ضمن وظایف محوله کارهای دیگران را هم برای رضای خدا انجام می‌داد.

این رزمنده در کلاس های اخلاق زودتر از همه حضور پیدا می‌کرد و همیشه در صف اول مقدم بود، بنده خیلی کنجکاو بودم که علت آمدن  وی به جبهه را بدانم و چرا اینقدر مشتاق درس‌های اخلاق هستند؟

یک روز بعد از اتمام درس اخلاق از ایشان خواستم در سنگر بماند تا سوالاتم را بپرسم، بعد از کمی گپ و صحبت انگیزه این پیرمرد از امدن به جبهه را جویا شدم که جواب ایشان برایم خیلی جالب بود.

وی گفت »چند باری پسرم به جبهه رفت و آمد و هر بار انگیزه و شوق رفتن در وی افزایش یافت ضمن اینکه ایمان و اعتقاداتش نسبت به قبل بیشتر و بیشتر می‌شد.»

وقتی تلویزیون رزمندگان را نشان می‌داد و رفتار فرزندم را دیدم تحت تاثیر قرار گرفتم و مصمم شدم که حتی یک بار هم شده به جبهه بروم و حال و هوای آن را تجربه کنم.

منبع درآمد‌ ما مغازه و دکان کوچکی بود که مواد غذایی مورد نیاز همسایگان را تهیه و بفروش می‌رساندم.

زمانی که  پسرم برای مدت کوتاهی برگشت و تصمیم گرفتم به جبهه اعزام شوم به وی گفتم «اینبار تو در شهر بمان و مغازه را اداره کن و من به جبهه بروم». ایشان قبول کردند اما فردای آن روز گفتن این دفعه من بروم و دفعه بعد شما برو. بعد از اصرار بنده ایشان گفت «حالا که خیلی اصرار داری با هم می‌رویم و مغازه را به‌صورت اجاره‌ای به فردی مطمئن می‌سپاریم.»

از‌ پیشنهادش استقبال کردم و فردی را بعد از چند روز پیدا کرده و با وی قرار گذاشتیم تا ماهیانه پنج تومن بگیرد و مغازه را اداره کند.

چند روزی به اعزام رزمندگان باقیمانده بود و من چنان خوشحال بودم که در پوست خود‌ نمی‌گنجیدم، دو روز قبل اعزام فرد مورد نظر درب منزل آمد و گفت «صرف نمی کند و در قبال ۱۰ تومن حاضر است این کار را انجام دهد و من هم پذیرفتم.»

صبح روز اعزام فردی که قرار بود مغازه را مدیریت کند دوباره به درب منزل آمد و پیشنهاد پول بیشتری داد.

در آن زمان احساس کردم که خداوند مرا مورد آزمایش خود قرار داده و از طرفی شیطان در حال وسوسه کردن من برای عدم‌حضور در جبهه است.

کلید را از شخص مورد نظر گرفته به مغازه‌ام رفتم و قفل بزرگی بر سر درب مغازه زدم و رو به آسمان گفتم «خدای خودم، خانواده و رزق و روزی‌ام را به خودت می‌سپارم» و به جبهه اعزام شدم.

فارس: از این‌ پیرمرد درباره اشتیاقش به کلاس‌های اخلاق سوال کردید؟
منتظری:
بله. وقتی این سوال را از وی کردم پاسخ داد، زمانی که شیطان می‌خواست با پول مانع رفتن من به جبهه شود در دل خودم گفتم هنوز ایمان و اعتقادم به درجه‌ای نرسیده که به کمال برسم و لایق شهادت باشم. بنابراین تلاش می‌کردم تا در جبهه در روزهای درس اخلاق کارهایم را سریع به اتمام رسانده و در صف اول حاضر باشم تا بتوانم سخنان شما خوب گوش کرده و به معرفت و خداشناسی برسم.

نکته جالب در مورد این پیرمرد این است که وی بعد از مدتی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول