اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

90 درصد جمعیت شهرهای زیر 20 هزار نفر استان تا پایان هفته واکسینه می‌‌شوند

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان گفت: با هماهنگی انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تلاش می‌شود تا توزیع واکسن کرونا در روز به ۱۰۰ هزار دُز در استان برسد و بالای ۹۰ درصد از جمعیت روستاها و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر تا این هفته واکسینه شوند.

90 درصد جمعیت شهرهای زیر 20 هزار نفر استان تا پایان هفته واکسینه می‌‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، حجت‌اله غلامی اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تلاش می‌شود تا توزیع واکسن کرونا در روز به ۱۰۰ هزار دُز در استان برسد و بالای ۹۰ درصد از جمعیت روستاها و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر تا این هفته واکسینه شوند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد، اظهار داشت: رئیس‌جمهوری بر رسیدن پوشش سطح واکسیناسیون در کشور به ۷۰ درصد تاکید کرد و استان‌ها نیز در این مسیر باید برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه با واکسیناسیون حداقل ۷۰ درصد جمعیت کشور می‌توان برای رفع محدودیت‌ها و شروع فعالیت کسب و کارهای مختلف برنامه ریزی کرد، افزود: همچنین این موضوع با توجه به آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا آبان امسال مورد تاکید است.

غلامی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، ورود و خروج به کشور نیز فقط با تست کرونا (PCR) و داشتن کارت واکسیناسیون امکانپذیر است، خاطرنشان کرد: همه زائران اربعین در هنگام بازگشت به کشور باید تست کرونا بدهند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: همچنین در جلسه امروز بر تقویت اجرای طرح شهید سلیمانی به‌ منظور رصد بیماران و پیشگیری از موج بعدی بیماری کووید-۱۹ تاکید شد.

وی با بیان اینکه فرصت ثبت نام تسهیلات کسب و کار و ودیعه مسکن تا آذر امسال تمدید شد، اظهار داشت: ۱۰ هزار میلیارد تومان برای کمک ودیعه مسکن و ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات کسب و کار در کشور در نظر گرفته شده است که اصفهان نیز متناسب با جمعیت خود از آن سهم دارد.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر چهار شهرستان استان اصفهان در وضعیت زرد کرونایی (خطر متوسط) و سایر شهرستان ها در وضعیت نارنجی (پر خطر) قرار دارند و آمار مبتلایان به کرونا در استان کاهشی است، افزود: در زمان حاضر برای تردد بین شهری در سطح استان ممنوعیت وجود ندارد اما تردد به شهرهای قرمز ممنوع است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول