اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فعالیت ویژه ۲۵۰ تیم نظارتی بهداشت محیط در دهه پایانی ماه صفر در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد از فعالیت ویژه ۲۵۰ تیم نظارتی بهداشت محیط در دهه پایانی ماه صفر در مناطق زیرپوشش این دانشگاه خبر داد.

فعالیت ویژه ۲۵۰ تیم نظارتی بهداشت محیط در دهه پایانی ماه صفر در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب‌دا، علی‌اصغر حسنی اظهار کرد: به‌منظور رعایت دستورالعمل‌های  بهداشتی در مراسم عزاداری دهه پایانی ماه صفر به‌جز  ناظران سازمان تبلیغات اسلامی، ۲۵۰ تیم کارشناسان بهداشت بر مراسم‌های عزاداری نظارت دارند و در صورت وجود تخلف به مسئول هیأت مذهبی تذکرات لازم داده می‌شود.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ۴۹۸ نیرو در قالب ۲۵۰ تیم بر عملکرد هیأت های مذهبی در دهه پایانی ماه صفر نظارت دارند، گفت: برپایی موکب‌های بین‌راهی، ایستگاه‌های صلواتی و دسته روی هیأت مذهبی ممنوع است و مراسم عزاداری نباید در ساختمان مسقف برگزار شود بلکه باید در محیط باز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی صورت گیرد.

وی بیان کرد: حفظ سلامت عمومی و به‌ویژه عزاداران اهل‌بیت(ع) از موضوعات مهمی است که کارشناسان بهداشت در کنار مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال آن هستند .

همچنین بر اساس اعلام سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، با توجه به وضعیت شکننده کرونایی شهرستان مشهد حضور زائران و هیأت مذهبی در شهر مشهد اقتضائاتی دارد که از آن جمله می‌توان به  ممنوع بودن اعزام کاروان‌های پیاده از نقاط مختلف کشور به مشهد  اشاره کرد  و در مسیر تردد نیز خدماتی ارائه نمی‌گردد.

اعزام کاروان‌های سواره تابع قوانین ستاد کرونا است که اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های ملی اعلام می‌شود؛ دسته روی خیابانی در مشهد ممکن نیست و مجوزی برای برپایی ایستگاه صلواتی در سطح شهر صادر نمی‌شود.

مسئولیت جهت اخذ مجوز و هماهنگی برای برپایی ایستگاه سلامت و استفاده در فضای باز و مدارس برای برپایی مراسم عزاداری با اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد است .

برگزاری مراسم عزاداری در دهه پایانی ماه صفر مطابق شیوه‌نامه ابلاغی قبل از ماه محرم است که از سوی مرکز ارسال‌شده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول