اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

پیش‌بینی توفان سنگین از چابهار تا تنگه هرمز و تشکیل امواج با ارتفاع 6 متر/ پیشنهاد تشکیل کمیته بحران

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از روز جمعه 9 مهر تا روز دوشنبه ۱۲ مهر توفان سنگین و کم نظیری کل سواحل مکران از چابهار تا تنگه هرمز را دربرمی‌گیرد.

پیش‌بینی توفان سنگین از چابهار تا تنگه هرمز و تشکیل امواج با ارتفاع 6 متر/ پیشنهاد تشکیل کمیته بحران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نادر پسنده با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی درباره وقوع توفان در سواحل مکران تا تنگه هرمز توضیح داد: از روز جمعه 9 مهرماه توفان کم نظیری کل سواحل مکران از چابهار تا تنگه هرمز را دربرمی‌گیرد.

وی ادامه داد: این توفان از نظر قدرت کم‌نظیر است و پیش‌بینی می‌شود امواج با ارتفاع بیش از ۶ متر ایجاد کند.

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد:‌ در حوزه تجهیزات دریایی،‌ صیادی و بندری، بار موجود در بنادر و ساخت و سازها حتما به این هشدار جدی توجه شود. 

پسنده با تأکید بر اینکه این توفان کم‌نظیر تا دوشنبه ۱۲ مهر در این مناطق دریایی و بندری ادامه دارد، گفت: این توفان هم دریا و هم بندر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و حتی مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی به اینجانب پیشنهاد داد که از امروز کمیته بحران در این‌باره شکل بگیرد.

بنابراین گزا‌رش طبق پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی دریایی عمان و خلیج فارس در تاریخ ‌۶ مهر‌، اواسط روز جمعه افزایش تلاطم و سرعت باد در فراساحل و ساحل مناطق شرقی دریای عمان پیش بینی می‌شود و روز شنبه ۱۰ مهر همه سواحل استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شرایط دریا توفانی پیش‌بینی می‌شود، در این راستا انتظار وقوع امواج بیش از ۶ متر در این مناطق را خواهیم داشت.

روز یکشنبه نیز مناطق ساحلی و فراساحل استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان در دریای عمان نیز تحت تاثیر خواهد بود که ارتفاع امواج در این روز در سواحل تا ۶ متر و در فراساحل به بیش از ۷ متر نیز می‌رسد و شرایط توفانی بودن دریا تا ظهر دوشنبه ۱۲ مهر ادامه خواهد داشت.

توصیه شده است هر گونه فعالیت و تردد دریایی با اعمال ممنونیت و رعایت محدودیت‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم انجام پذیرد.‌

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول