اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

کتاب‌های درسی را از منظر ایثار و شهادت بازنگری می‌کنیم

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: کتاب درسی را بازبینی خواهیم کرد و جایگاه ایثار و شهادت را در آن ارتقا می دهیم و همچنین در فعالیت‌های فوق برنامه و اردوهای راهیان نور به موضوع ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت پرداخته می‌شود.

کتاب‌های درسی را از منظر ایثار و شهادت بازنگری می‌کنیم

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مراسم نواخته شدن زنگ ملی ایثار و مقاومت که در دبیرستان شاهد مبشر برگزار شد، با اشاره به اقدام فداکارانه دانش‌آموز شهید علی لندی، اظهار کرد: اقدام فداکارانه شهید لندی، یاد و خاطره شهید فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌ها را زنده کرد؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران، اولین دستگاهی بود که بهترین ورود را به این اتفاق داشت و برای عنوان افتخار آمیز «شهادت» این دانش‌آموز از مقام معظم رهبری مجوز گرفت و حرکت فرهنگی ارزشمندی بود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مأموریت ما، انتقال فرهنگ‌ها، آداب و رسوم به نسل بعد است و آنچه در صدر این موضوع قرار دارد، ایثار و شهادت است.

کاظمی افزود: از دو منظر پرداختن به این موضوع خیلی مهم است. منظر اول تکلیف و وظیفه ماست و زنگ ایثار و مقاومت، آغاز یک حرکت بزرگ در آموزش و پرورش است؛ پیمان می‌بندیم با شهدا و امام شهدا و ولی امر خودمان در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نورزیم و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه بالاترین مأموریت  تشکل‌های دانش‌آموزی، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت است، اضافه کرد: کتاب درسی را بازبینی خواهیم کرد و جایگاه ایثار و شهادت را در آن ارتقا می دهیم چرا که ظرفیت کتاب‌های درسی را نباید نادیده بگیریم. همچنین در فعالیت‌های فوق برنامه و اردوهای راهیان نور به این موضوع پرداخته می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: بهترین متغیر برای شکل گیری و رقم زدن ایران قوی، همین متغیر نرم فرهنگ ایثار و شهادت است؛ آنچه کشور ما را از حوادث نجات داده، ایثار و شهادت است و به عنوان یک تکلیف آموزشی و پرورشی و انقلابی تلقی می کنیم و امیدوارم با کمک دوستان این نقش را به بهترین شکل ایفا کنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول