اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

تلاش برای شتاب‌گیری روند واکسیناسیون در کرمانشاه/ کارت واکسن برای برخی خدمات اجباری می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مردم اولین واکسن در دسترس را تزریق کنند چون فصل سرما در پیش است و امکان پیک ششم هم وجود دارد.

تلاش برای شتاب‌گیری روند واکسیناسیون در کرمانشاه/ کارت واکسن برای برخی خدمات اجباری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و معاون‌ درمان دانشگاه  صبح امروز به منظور بررسی وضعیت شهرستان پاوه در زمینه مدیریت کرونا و افتتاح چند پروژه حوزه سلامت به این شهرستان سفر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ابتدای این سفر از بیمارستان در حال احداث روانسر بازدید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با همراهی فرماندار پاوه، معاون درمان و‌ مسؤولان حوزه سلامت شهرستان در ادامه این سفر یک روزه، از بیمارستان قدس پاوه بازدید کردند.

مسؤولان دانشگاهی در این بازدید از بخش‌های سی.تی.اسکن،  بستری بیماران کرونایی و اورژانس بیمارستان بازدید کردند.

محمودرضا مرادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این بازدید، ضمن حضور بر بالین بیماران و گفت‌وگو با همکاران، از فعالیت مدافعان سلامت در پذیرش، مراقبت و درمان بیماران پر تعداد مبتلا به کرونا در این بیمارستان قدرشناسی کرد.

این بیمارستان از آغاز اپیدمی کرونا تاکنون 3 هزار و ۲۳۷ بیمار را پذیرش کرده و در حال حاضر ۵۷ بیمار از جمله پنج نفر در بخش ویژه آن بستری هستند.

در سفر کاری مرادی رئیس و روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با حضور بالایی فرماندار شهرستان، پانسیون پزشکان پاوه در دوریسان را افتتاح کردند.

این پانسیون در ۲ طبقه به متراژ ۱۸۶ متر مربع جهت اقامت پزشکان و دندانپزشکان حوزه بهداشت، برای خدمت به مردم این شهرستان احداث شده است.

برای ساخت و تجهیز این دو واحد بیش از  ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است‌.

در ادامه سفر به شهرستان پاوه، مسؤولان دانشگاهی و شهرستان با حاج ماموستا قادری امام جمعه شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

 ماموستا قادری در این دیدار ضمن قدردانی از خدمات کادردرمان، اظهار داشت: همه علوم‌ مفید هستند، اما دو علم دین و‌ علم جسم مردم اهمیت بیشتری دارند. زحمات کادر سلامت در ردیف خدمت برجسته به بندگان خدا قرار دارند.

وی ادامه داد: امیدواریم با ختم این بیماری که ضررهای زیادی در حوزه‌های اجتماعی،  اقتصادی و.. وارد کرده مردم زندگی عادی خود را در پیش بگیرند.

امام جمعه پاوه گفت: هرگونه تجمعات مختلف از جمله تعزیه و فاتحه‌خوانی و... متأسفانه باعث افزایش بیماری شده است که امیدوارم مردم در این زمینه دقت کنند.

وی تصریح کرد: بیماری در مواجهه با کسی فرق نمی‌گذارد، داروی قطعی نداشته و عدم امکان مراقبت از بیمار توسط نزدیکان از جمله مشکلات این بیماری بود.

قادری خاطرنشان کرد: کاهش مرگ و میر نشان از تاثیر واکسن است و اکنون که واکسن تهیه شده است، لازم است همه مردم خود را در برابر این بیماری واکسینه کنند.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌ها در نماز جمعه این شهرستان الگوی خوبی است و از هر نظر مسائل بهداشتی  توسط خود مردم و متولیان برگزاری رعایت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز ضمن ارائه گزارشی از روند بیماری و خدمات در بیمارستان از انجام واکسیناسیون در شهرستان، گفت: از حمایت‌های شما از همکاران شبکه پاوه تقدیر می‌کنیم و از شما می‌خواهیم همچنان به ویژه تا پایان این بیماری، همراه نظام سلامت باشید.

وی افزود: در بیمارستان قدس پاوه، رضایت نسبی بیماران‌ وجود دارد و تخت خالی به اندازه کافی در بیمارستان خوشبختانه موجود است.

مرادی تصریح کرد: در حال حاضر موارد بستری کاهش داشته است و با افزایش شمار افراد واکسینه شده امیدواریم که مبتلایان و این تعداد کمتر شود.

این مسؤول با بیان اینکه بیش از ۵۵ درصد جامعه هدف استان دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند، گفت: بیش از ۳۳ درصد هم با دریافت دز دوم واکسینه کامل شدند که این میزان کم است و انتظار داریم تا یک‌ماه آینده جامعه هدف استان را واکسینه کنیم.

وی یادآور شد: مردم اولین واکسن در دسترس را تزریق کنند چون فصل سرما در پیش است و امکان پیک ششم هم وجود دارد.

وی متذکر شد: مردم دقت کنند که برخی خدمات اجتماعی با ارائه کارت واکسن انجام می‌شود و باید در این فرصت خود را واکسینه کنند تا دچار مشکل نشوند.

گفتنی است، پاوه از نظر رنگ‌بندی کرونایی طی ماه گذشته همواره در صدر شهرستان‌های پرخطر قرار داشته است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول