اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

رشد 732 واحدی شاخص بورس تهران / ارزش معاملات دو بازار از 15.6 هزار میلیارد تومان فراتر رفت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی با 732 واحد رشد همراه شد.

رشد 732 واحدی شاخص بورس تهران / ارزش معاملات دو بازار از 15.6 هزار میلیارد تومان فراتر رفت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران گرچه در ابتدای معاملات امروز با رشد مناسبی همراه شد، اما از میانه بازار رو به ریزش کرده و در نهایت شاخص کل با افزایش 732 واحد به رقم یک میلیون و 425 هزار و 464 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 1409 واحد به رقم 419 هزار و 550 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 727 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 5.5 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.3 میلیون نوبت معامله و به ارزش 4 هزار و 801 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات در فرابورس هم امروز به بیش از 10 هزار و 894 میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش معاملات دو بازار از 15 هزار و 694 میلیارد تومان فراتر رفت.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی فقط 0.5 درصد افزایش یافت، شاخص کل هموزن 0.33 درصد کاهش یافت، شاخص قیمت با معیار هموزن هم به همین میزان کاهش یافت. شاخص آزاد شناور 0.5 درصد افت کرد. شاخص بازار اول بورس 0.3 درصد تقویت شد اما شاخص بازار دوم بورس 0.24 درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی شیراز، پالایش نفت تهران و پتروشیمی پردیس به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد فولاد مبارکه بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

همچنین خبر می‌رسد محمدیاسر طیب‌نیا به عنوان مدیرعامل جدید فولاد مبارکه منصوب شده است.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با افزایش 53 واحدی به رقم 20 هزار و 859 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 164 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه به بیش از 370هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 2.6 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 725 هزار فقره معامله و به ارزش 10 هزار و 895 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، صنعتی مینو، مجتمع جهان فولاد سیرجان به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای بیمه پاسارگاد و سرمایه‌گذاری صبا تأمین بیشتر اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است بنابراین کارشناسان بازار سرمایه توصیه می‌کنند مردم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار سرمایه شوند.

به گفته معاون اجرایی سازمان بورس در کشورهای پیشرفته در ازای هر نماد بورسی سه صندوق حضور دارند یعنی تعداد صندوق‌ها در بازار سرمایه 3 برابر شرکت‌ها و نمادها است و 70 درصد مردم کشورهای پیشرفته از طریق صندوق‌ها وارد سرمایه‌گذاری می‌شوند در حالی که در کشور ما فقط 4 درصد سرمایه‌گذاران از طریق صندوق‌ها و نهادهای مالی بوده و 96 درصد ترجیح دادند به صورت مستقیم وارد خرید و فروش سهام شرکت‌ها شوند و چون این شرکت‌ها دارای ریسک و نوسان هستند، برخی از افراد که از سال گذشته وارد بازار سرمایه شده‌اند، با ضررهای  جبران‌ناپذیری روبه‌رو شده‌اند به این لحاظ کارشناسان توصیه می‌کنند از طریق صندوق‌هایی با درآمد ثابت وارد بازار شوند و همچنین از محل پس‌انداز مازاد که نیاز فوری به آن نیست وارد شوند و قبل از خرید و فروش سهام حتما با افراد کارشناس و امین مشورت کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول