اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بیش از 300 کیلومتر از پروژه فاضلاب شهرضا باقی مانده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۴۴ درصد شبکه فاضلاب شهرضا اجرا شده است، گفت: طول شبکه فاضلاب مورد نیاز شهرضا ۵۸۷ کیلومتر است که ۲۵۶ کیلومتر آن اجرا شده و ۳۳۱ کیلومتر آن باقی مانده است

بیش از 300 کیلومتر از پروژه فاضلاب شهرضا باقی مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی آبفا، سمیه محمودی در نشست با مدیرعامل آبفای اصفهان اظهار داشت: هر چند در تابستان سال جاری شرکت آبفا توانست با برخی از اقدامات فنی و حفر چاه، آب شرب مورد نیاز ساکنان شهرضا را تأمین کند، اما برای تأمین پایدار آب شرب این منطقه در بلندمدت باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقوع خشکسالی در سال‌های اخیر افزود: منابع داخلی شهرضا پاسخگوی نیاز آبی ساکنان این شهرستان نیست و بر این اساس باید زیرساخت‌های لازم برای تأمین پایدار آب شرب شهرضا طراحی و اجرایی شود.

وی خواستار اجرای ۱۰۰ درصدی شبکه فاضلاب در شهرضا شد و گفت: برای جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و افزایش بهداشت عمومی، اجرای شبکه فاضلاب در این شهر ضروری است و انتظار می‌رود با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آینده نزدیک اجرای شبکه فاضلاب در منطقه به طور کامل اجرا شود.

۱۵ لیتر بر ثانیه به تولید آب در شهرضا اضافه شده است

هاشم امینی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در ادامه این نشست در مورد تأمین پایدار آب شرب شهرستان شهرضا در تابستان بیان کرد: امسال با حفر ۳ حلقه چاه و تجهیز ۷ حلقه چاه دیگر توانستیم به تبعات ناشی از بحران کم آبی در این منطقه غلبه کنیم.

امینی از اجرای سیستم تله متری در تأسیسات آبرسانی شهرضا خبر داد و افزود: استفاده از این سامانه و اصلاح خطوط فرسوده انتقال آب تأثیر به سزایی در توزیع عادلانه آب در این منطقه داشته است.وی با اشاره به سایر اقدامات فنی برای تأمین پایدار آب شرب شهرضا عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون ۶ کیلومتر اصلاح شبکه فرسوده آب در شهرضا و روستاهای اطراف آن انجام شده که نقش بسیار مؤثری در کاهش هدر رفت و  تامین آب شرب پایدار منطقه داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود آب شرب شهرضا را از نظر بهداشتی سالم و مطابق با استانداردهای تعریف شده ارزیابی کرد و گفت: نهادهای ذیصلاح با نظارت‌های مستمر، آب شرب شهرضا را سالم و بهداشتی اعلام کرده‌اند و اختلاط آب چاه‌ها سبب کاهش میزان هدایت الکتریکی و افزایش کیفیت آب در تمام نقاط این شهرستان شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری با اقدامات انجام شده ۱۵ لیتر بر ثانیه به تولید آب در شهرضا نسبت به سال گذشته افزوده شده است که همین اقدامات، تأمین پایدار آب شرب شهرضا را در تابستان به همراه داشت.  

امینی با بیان اینکه تاکنون ۴۴ درصد شبکه فاضلاب شهرضا اجرا شده است، خاطرنشان کرد: طول شبکه فاضلاب مورد نیاز شهرضا ۵۸۷ کیلومتر است که ۲۵۶ کیلومتر آن اجرا شده و ۳۳۱ کیلومتر آن باقی مانده است و انتظار می‌رود با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اجرای شبکه فاضلاب این شهر را تکمیل کرد و تصفیه‌خانه فاضلاب شهرضا را نیز توسعه داد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول