اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نفس‌های تالاب قوریگل بستان‌آباد به شماره افتاده است !

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از وضعیت آبی نامساعد تالاب بین‌المللی قوریگل خبر داد.

نفس‌های تالاب قوریگل بستان‌آباد به شماره افتاده است !

به گزارش خبرگزاری فارس از بستان‌آباد، حسن عباس‌نژاد اظهار داشت: تالاب بین‌المللی  قوریگل امسال  با توجه به کاهش میزان بارندگی و وقوع شرایط خشکسالی در منطقه همچنین شرایط نابسامان کانال آبرسانی آن نسبت به سال‌های گذشته وضعیت مساعدی به لحاظ آبگیری و تامین حق‌آبه نداشته است. 

وی ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده از طرف شرکت آب منطقه‌ای استان میزان آب ورودی تالاب در سال آبی جاری ۰.۹۶ میلیون متر مکعب بوده که در مقایسه با سال آبی قبلی(۱.۴میلیون متر مکعب) به میزان ۰.۴۴ میلیون متر مکعب کاهش آبگیری داشته است.

عباس‌نژاد تصریح کرد: تراز آبی تالاب در پایان فصل آبی جاری  به ۱۹۱۱.۷۸ رسیده که نسبت به تراز زمان مشابه سال قبل(۱۹۱۲.۳۱) به میزان ۵۳ سانتی‌متر کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه آبگیری تالاب قوریگل هر سال از اواسط آبان ماه شروع و تا اواسط اردیبهشت ماه سال بعد ادامه پیدا می‌کند، یادآور شد: وضعیت آبی فعلی تالاب نشان می‌دهد اگر در فصل آبی جدید روند آبگیری این تالاب به نحو مطلوب صورت نگیرد چه بسا در سال آتی شاهد خشک شدن کامل این تالاب مهم در استان خواهیم بود.

گزارش خبرگزاری فارس حاکی است، منابع تأمین‌کنندهٔ آب این تالاب از آب‌های جاری ناشی از برف و باران و تعدادی چشمه‌های زیرزمینی است که در کف آن جریان دارند، با توجه به اهمیت زیست‌محیطی دریاچه قوریگل، این تالاب جزو تالاب‌های بین‌المللی ثبت شده در کنوانسیون رامسر می‌باشد، این تالاب به خاطر پذیرا بودن شماری از پرندگان حمایت شده مهاجر، حائز اهمیت ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام/60035/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول