اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مجموعه کتب کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس رونمایی شد

آیین رونمایی از مجموعه کتب کنگره ملی نقش حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه روح الله استان و... در خمین برگزار شد.

مجموعه کتب کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عصر امروز آیین رونمایی از مجموعه کتب کنگره ملی نقش حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، فرمانده سپاه روح الله استان و برخی مسوولین در خمین برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این مراسم گفت: نهضت امام خمینی(ره) در امتداد حماسه عاشورا است و امام خمینی(ره) پرچم‌دار نهضت عاشورا در زمان ما و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی به برکت تفکر و اندیشه حضرت امام(ره) است.

قربانعلی دری نجف آبادی اظهار کرد: تبیین نقش امام خمینی(ره) در هدایت ها، فرماندهی، مدیریت، اتحاد نیروهای مسلح، یکپارچگی مردم، اتحاد و انسجام اقشار جامعه، سربلندی و عزت کشور هم در تشکیل انقلاب اسلامی و هم در دفاع مقدس باید به خوبی تبیین شود و این نیاز به برنامه ریزی های دقیق دارد که مجامع علمی و دانشگاهی باید در این حوزه پیشگام باشند.

وی افزود: یکی از ضرورت‌های مهم امروز جامعه اسلامی زنده ماندن و پویا بودن فرهنگ ایثار و شهادت است که دفاع مقدس این فرهنگ ارزشی را بار دیگر در تاریخ زنده و احیا کرد و امروز بعد از گذشت ۴۱ سال از دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده است و باید همواره زنده بماند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان داشت: کنگره شهدای استان مرکزی با حجم عظیمی از اقدامات در حوزه ایثار و شهادت احیاکننده فرهنگ‌های ارزشی در استان شد و بسیاری از اقدامات در کنگره که هنوز با قوت ادامه دارند منشأ خیرات و برکات فراوانی شد.

 

دری نجف آبادی ادامه داد: کنگره شهدای استان مرکزی در حوزه تولید محتوا بسیار خوش درخشید و یکی از مهمترین اقدامات کنگره ورود به سیره، اندیشه و نقش حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بود که خوشبختانه تولیدات محتوایی خوبی به سرانجام رسید و امروز با عزم و اراده جدی با قوت ادامه دارد که قابل تقدیر می‌باشد و لازم است از اهتمام و پیگیری‌های فرماندهی سپاه روح الله استان و ستاد کنگره شهدای استان و همه افراد دخیل تقدیر به عمل آوریم.

وی اضافه کرد: کنگره شهدای استان مرکزی علاوه بر اقدامات محتوایی در حوزه‌های اجرایی نیز خوش درخشید که برگزاری اردوهای هفت اقلیم، اجلاسیه‌های تخصصی و نهضت‌های خدمت‌رسانی از جمله آنهاست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی پرداختن به نقش و سیره حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در کنگره شهدای استان مرکزی آن‌را در بین سایر استان‌ها برتر کرد و امروز نهضت تولید محتوا در کنگره با محوریت امام و رهبری باید با قوت دنبال شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز عصر امروز در آیین رونمایی از مجموعه کتب کنگره ملی نقش حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در خمین گفت: جامعه اسلامی برای مقابله با تحریف و جنگ نرم دشمنان نیاز به اقدامات ماندگار فرهنگی دارد و کنگره شهدای استان مرکزی که پیش‌نویس آن در سال ۷۲ تهیه شده بود از جمله اقدامات ماندگار فرهنگی است که زیرساخت‌های ایجاد شده در کنگره سال‌ها ماندگار و می‌تواند مورد استفاده سایر فعالیت‌های مختلف قرار گیرد.

 

وی افزود: بیش از ۱۶۰ عنوان کتاب به برکت کنگره شهدای استان مرکزی در حوزه‌های مختلف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و نقش استان مرکزی به چاپ رسید و هزاران اقدامات محتوایی به تولید رسید که امروز در ۳۰ عنوان قابل استفاده هستند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم کنگره راه اندازی اردوهای هفت‌اقلیم با موضوع سیره‌شناسی امام خمینی(ره) است که تاکنون بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در این اردوها شرکت کردند بیان کرد: امیدواریم با ریشه‌کنی بیماری کرونا بتوانیم کلیه اساتید و دانشجویان استان مرکزی و در نهایت کشور را با این اردوهای پرخیر و برکت آشنا کنیم.

کریمی گفت: راه اندازی طرح شهید مجید ایزد پناه با محوریت تبیین نقش استان مرکزی و آشنایی جوانان با بزرگان و مفاخر استان از جمله کربلایی کاظم ساروقی و شهدای شاخص دستاورد دیگر کنگره است که شرکت ۶۲ هزار دانشجو در این اردوها در قالب ۲ واحد درسی هدف گذاری شده است.

به گفته وی تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی از اقدامات دیگر در ذیل کنگره شهدای استان مرکزی است که تاکنون بیش از ۷۲۰ مدخل جمع‌آوری و ۲۰۰ مقاله علمی نیز تهیه شده است و به فضل الهی تا پایان سال جاری جلد اول آن به چاپ خواهد رسید.

کریمی ادامه داد: راه‌اندازی نهضت محرومیت‌زدایی در حوزه‌های مختلف از جمله دستاوردهای دیگر کنگره است که تنها بهره‌برداری بیش از ۱۵۰۰ پروژه به نام شهدای استان مرکزی و اهدای ۱۴۰۰ سری جهیزیه بخشی از دستاورد این نهضت پر خیر و برکت است و همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: بیش از ۳ هزار فعال فرهنگی و اجتماعی به برکت کنگره شهدای استان مرکزی سازماندهی شدند و ۵۵۰ هنرمند در شاخه‌های مختلف هنر با کنگره شهدای استان ارتباط گرفتند که برنامه‌های فاخر و اقدامات شاخص انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بیش از ده‌ها عنوان اقدام زیرساختی که تکمیل موزه دفاع مقدس استان مرکزی و راه‌اندازی دهکده مقاومت که امروز مورد استقبال هزاران نفر از اقشار مختلف مردم قرار گرفته‌اند از جمله دستاوردهای مهم کنگره شهدای استان مرکزی است، ادامه داد: در حوزه تبیین نقش، سیره و اندیشه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکنون ۱۷ جلد کتاب تهیه شده که ۱۲ عنوان آن به چاپ رسیده و ۵ عنوان دیگر به زودی به چاپ خواهند رسید، همچنین با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقش حضرت امام(ره) در دفاع مقدس ۹ محور کلی از بیانات مورد بررسی قرار گرفت که در این راستا بیش از ۱۵۰ عنوان مقاله تهیه شد که البته جمع‌آوری و تهیه مقالات نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول