اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

چهل‌وهفتمین شهردار سنندج معرفی شد/سیدانور رشیدی سکاندار شهرداری سنندج شد

سیدانور رشیدی به عنوان چهل‌وهفتمین شهردار سنندج سکاندار شهرداری این شهر را به عهده گرفت.

چهل‌وهفتمین شهردار سنندج معرفی شد/سیدانور رشیدی سکاندار شهرداری سنندج شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شهردار سنندج در مراسم تکریم و معارفه شهرداران جدید و سابق سنندج که با حضور مسوولان استانی در  خانه کرد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: فرزندان کردستان می‌توانند خدمت‌گذارانی صادق برای مردم باشند.

وی تصریح کرد: خدا را شاکر هستم که نان حلال پدرم در بازار مرا به جایی رساند که چهار دوره مورد اعتماد مردم سنندج قرار بگیریم و نماینده آنان در شورای اسلامی باشم.

رشیدی تصریح کرد: مردم خسته هستند و چراغ دل مردم سوسو می‌زند لذا لازم است مسوولان برای رضای خدا صادقانه کار کنند چون اگر همه مسئولان درست مسئولیت خود را انجام می‌دادند امروز هیچ زباله‌گردی وجود نداشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در شهرداری باید براساس منابع هزینه کرد در حالیکه این رویه ناحسنه وجود دارد که پایان هر دوره، شهرداری بدهکار تحویل می‌شود.

به گفته شهردار سنندج، ظرفیت‌هایی در شهر سنندج وجود دارد که با استفاده از آن زمینه اشتغالزایی جوانان فراهم است.

وی اضافه کرد: در حوزه عمرانی و ترافیکی و جمع‌آوری زباله و غیره در شهر سنندج برنامه‌هایی داریم که با نخبگان اجرایی خواهیم کرد.

ثبت و وصول ۵ هزار میلیارد ریال طلب شهرداری از ادارات

شهردار سابق سنندج نیز در این مراسم با بیان اینکه در این چهار سال تلاش شده که منابع درآمدی خوبی برای شهرداری سنندج خلق شود گفت: اعمال ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها یکی از اقدامات بسیار خوبی بود که با تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوان در سنندج نهادینه شد.

حشمت‌اله صیدی افزود: امروز ماده ۱۰۱ در حریم شهر نیز اعمال می‌شود و در این مدت پنج هزار میلیارد ریال مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی ثبت شده و تاکنون ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال آن در قالب‌های مختلف مختلف تهاتر و وصول شده است.

شهردار سابق سنندج در ادامه به اراضی و املاک تملک شده از سهم ۱۰ درصد مطالبات شهرداری از راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: در شهرک آبشار ۱۲۶ قطعه با کاربری مسکونی، شهرک پنج آذر ۷۶ قطعه مسکونی و تجاری، زیباشهر ۱۵ قطعه مسکونی و تجاری، عرصه فروشگاه رفاه چهارهزار و ۲۰۰ مترمربع تجاری، شهرک بعثت سه هزار و ۲۶۰ مترمربع تجاری و ۱۸۰ هکتار اراضی ملی با کاربری فضای سبز از جمله این املاک است.

افزایش سرانه فضای سبز          

وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات شهری، محیط زیست و فضای سبز نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است، گفت: احداث بوستان ۲۰ هکتاری تفریحی، ورزشی و فرهنگی کوچک ره‌ش، احداث پارک مشاهیر کرد در آبیدر، احداث یک هکتار فضای سبز در کمربندی آبیدر و ساماندهی پارک امانیه و امیریه و ساماندهی میدان هفت آسیاب از جمله این طرح‌ها است.

صیدی از افزایش سرانه فضای سبز سنندج از ۵.۶ مترمربع به ۷.۷ مترمربع خبر داد و افزود: همچنین در این دوره مجموعه تفریحی زیپ لاین و پل معلق در آبیدر سنندج انجام شد که می‌تواند در تامین نشاط و شادابی نسل جوان بسیار تاثیرگذار باشد.

وی به آغاز احداث بوستان ۱۴ هکتاری آشتی در فرجه اشاره کرد و گفت: همچنین در این دوره پارک ۲ هکتاری به سبک باغ ابرانی در آبیدر سنندج احداث شد و نوع طراحی آن به گونه‌ای است که امکان برگزاری مراسم‌های فرهنگی وجود دارد.

آغاز اجرای پروژه سنه سنتر

شهردار سنندج همچنین به اجرای پروژه بزرگ سنه سنتر اشاره کرد و گفت: این مجتمع تجاری در بلوار پاسداران و با مشارکت سرمایه گذار خارجی از اقلیم کردستان با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی به نرخ سال ۱۳۹۸ در حال احداث است.

وی اضافه کرد: این مجموع در زمینی به مساحت بیش از ۱۵ هزار و ۵۵۳ مترمربع با دسترسی از بلوار پاسداران و جاده ساحلی در ۲ طبقه زیرزمین بصورت پارکینگ، همکف تجاری، سه طبقه تجاری، ۷۱۴ واحد پارکینگ، ۸۵۷ واحد تجاری و ۲۰۴ واحد انبار تجاری با زیربنای حدود ۶۰ هزار متر مربع در حال احداث است و یکی از پروژه های بسیار ارزشمند برای مرکز استان است.

وی  اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی و احداث تقاطع غیرهمسطح توحید، احداث بلوار ۲۴ متری عباس کندی در آبیدر، احداث تقاطع غیرهمسطح سنجرخان، بلوار ۳۶ متری کامکارها در دگران، احداث میدان امام رضا در ورودی ناحیه منفصل شهری ننله و احداث باند دوم بلوار کمال الملک را از دیگر پروژه های اجرا شده در شهرداری سنندج اعلام کرد.

شهردار سنندج  افزود: انجام یک میلیون و ۱۸۰ هزار متر مربع آسفالت محلات و معابر، ‌احداث کارخانه آسفالت ۱۶۰ تنی تمام اتوماتیک، ثبت معدن سنگ لاشه برای تامین مصالح، احداث پایانه حمل و نقل عمومی در میدان آزادی سنندج،آغاز ساماندهی ورودی سنندج- همدان(بلوار ابن سینا) و ساماندهی ورودی پنج آذر از دیگر پروژه‌هایی است که در این دوره انجام شده است.

صیدی افزود: یکی از برنامه‌های شهرداری و شورای شهر در دوره مدیریتش پیگیری برای ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی بود که با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و استفاده از پتانسیل و نظرات هنرمندان و صنعتگران این طرح آماده و به دفتر یونسکو در فرانسه ارسال شد و با کمک‌های قابل توجه یونسکو تحقق پیدا کرد.

وی با بیان اینکه بعد از اتمام اجرای طرح پیاده راه فردوسی یکی از برنامه‌های مدیریت شهری و همچنین مطالبه به حق شهروندان از مجموعه مدیریت شهری بحث ساماندهی دستفروشان بود گفت: با برگزاری جلسات مختلف و پیگیری های انجام شده و تعامل و همکاری دستگاه های ذیربط طرح ساماندهی دستفروشان پیاده راه فردوسی اجرا شد و این طرح موجب رضایتمندی شهروندان، کسبه این پیاده راه و همچنین دستفروشان این معبر را فراهم کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول