اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

سلام بر حسین (ع)/ ارادت دانش‌آموزان به سیدالشهدا

دانش‌آموزان با شرکت در پویش سلام بر حسین(ع) در روز اربعین، ارادت خود را به اباعبدالله الحسین (ع) نشان دادند.

سلام بر حسین (ع)/ ارادت دانش‌آموزان به سیدالشهدا

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، اربعین روز سلام به اباعبدالله(ع) است و هیچ سلامی بی جواب نیست و سلام که اسم اعظم خداست، یک لفظ خشک و خالی نیست یک دنیا معنی دارد که جان همه آنها ابراز ارادت و نزدیکی و طلب سلامت و ایمنی است.

و انی سلم لمن سالمکم یعنی من با هر که با تو خوب است ، خوبم؛ هرچند سلام این روز، آدابی دارد که قدر آن را بالا می برد ولی نباید مخاطب را محدود به نوع خاصی از سلام کرد.

اما باز هم برای فراگیری موج سلام به اباعبدالله(ع)، نباید به این قالب‌ها محدود شد. باید نشان داد تو هم می‌توانی در هر جایی و به هر زبانی و طریقی به حضرتش عرض ارادت و سلام کنی.

سلام یعنی سقای خانواده و آشنا باش و بگو سلام بر حسین(ع)؛ سلام یعنی اطعام و نذری بده و رویش بنویس سلام بر حسین(ع)؛ سلام یعنی بر درِ خانه و کاشانه ات نام حسین(ع) را بزن؛ سلام یعنی هزینه‌ای را که برای کربلای اربعینت کنار گذاشته بودی و اکنون محروم شده‌ای را خرج خیری کن و بگو حسین جان این هم سلام من به تو.

و این سلام می‌تواند از سوی هر کسی با هر مرام و مسلکی ابراز شود؛ از سوی درمانده و خسته‌ای که جز او پناهی ندارد؛ از داغداری که دیگر تاب بلا ندارد؛ از گرفتاری که راه فراری جز او ندارد.

به حسینی که درمان درد خستگان است؛ حسینی که فریادرس ناله‌های گرفتاران است؛ به حسینی که هر سلامی از ما جواب سلامی است که او پیش‌تر بر ما فرستاده است؛ باید موجی از سلام به حضرتش نثار کنیم تا مرهمی باشد بر روزهای درماندگی و خستگی‌مان.

پویش مردمی و بین المللی #سلام_برحسین (ع) تلاشی است برای همگانی کردن این سلام و عرض ارادت در اربعین حسینی، هرکس به طریقی و زبانی که دوست دارد.در این پویش از مخاطب دعوت می شود به هر نحوی که مایل است و می تواند، سلام و عرض ارادت خود را به سیدالشهدا(ع) و دوستدارانش ابراز کند و بیان کند. 

می توان این سلام و عرض ارادت را به انحاء مختلف ابراز کرد. به عنوان مثال
تصویری از کنار پنجره یا پشت بام از خود بگیرد که در حال سلام دادن است؛ نذری درست کند و رویش بنویسد #سلام_بر_حسین؛ هزینه‌ای را که برای اربعین کنار گذاشته بود و اکنون محروم است را صرف امر خیری کند و با این شعار در فضای مجازی منتشر کند.

روی ماشینش بنویسد #سلام_برحسین؛ بر سر در خانه‌اش بنویسد یا پرچم #سلام_برحسین بزند؛ برای کادر درمان با این شعار هدیه ای ببرد؛ در پیاده روی های اربعین (کربلا، حرم عبدالعظیم و سایر امامزادگان شهرستانها) با این پرچم طی طریق کند.

اینها مواردی است که در پویش سلام بر حسین(ع) مطرح شد و حالا بعد از اربعین کلی آثار از دانش‌آموزان مدارس راهیان کوثر رسیده است که بخش کوچکی را می‌توانید مشاهده کنید:

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول