اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دریادار ایرانی: نیروی دریایی برای برقرای امنیت ۲۴ ساعته در دریا حضور دارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حفظ اقتدار کشور در گرو ایجاد امنیت است و نیروی دریایی ارتش برای برقراری امنیت پایدار بصورت ۲۴ ساعته و بدون توقف در دریا حضور دارد.

دریادار ایرانی: نیروی دریایی برای برقرای امنیت ۲۴ ساعته در دریا حضور دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه‌شب در برنامه زنده تلویزیونی گفتمان در شبکه استانی مرکز کردستان اظهار کرد: حجم تبادلات و راحتی ارتباط نیروی دریایی باعث شده تا نقطه امنیتی جمهوری اسلامی ایران مورد توجه دشمن قرار گیرد و بخواهند شیطنت‌هایی انجام دهند.

وی افزود: با حضور همرزمان ما در طول ۱۴ سال اخیر این پدیده و‌ توجه دشمن به حرکات ما به خوبی کنترل شده است.

دریادار ایرانی بیان کرد: ضروری است که مردم ایران و استان کردستان بدانند بارها از طریق سازمان‌های بین‌المللی بخاطر انجام برخی اقدامات کمکی مورد تشویق قرار گرفته‌ایم.

وی اظهار داشت: بارها پیش آمده که کشتی‌های برخی کشورها علی‌رغم حضور نیروهای آن کشور در منطقه، توسط نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران نجات یافته‌اند که همین نشان از حضور مقتدرانه ما دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه جمعیت شناورهای ما متشکل از افراد و از اقوام مختلف ایرانی است گفت: تلاش شبانه‌روزی و راهبرد ما این است تا بتوانیم پرچم کشورمان ایران را به بهترین نحو ممکن و با اقتدار بالا نگه داریم.

وی افزود: ایران از سال ۵۸ با سه پدیده تحریم، توطئه و تهدید مواجه است.

امیر ایرانی با بیان اینکه برای حضور در محیط خشن دریا باید تجهیزات متناسب وجود داشته باشد، بیان کرد: پس از دستور فرمانده معظم کل قوا در دهه ۷۰ ساخت ناوشکن دریایی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات امروز ما در لبه فناوری قرار دارد، افزود: برای ساخت بهترین و ‌تازه‌ترین تجهیزات باید علم داشته باشیم تا با انتقال علم به صنعت و جمع‌بندی تجربیات عملیاتی به پیشرفته‌ترین تجهیزات دست پیدا کنیم. 

وی در ادامه از جوانان کردستان دانشگاهیان و دانشمندان خواست تا پا در این عرصه گذاشته و با کسب علم و آگاهی پا جای پای آنان بگذارند چرا که فضا و بستر برای اینکار مهیا است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: تجهیزات ما به دست جوانان همین مرز و بوم ساخته شده و هدف‌گذاری ما هم همین جوانان بوده که اکنون به بهترین نحو در اختیار داریم.

وی از افتتاح نمایندگی استخدام نیروی دریایی ارتش در کردستان خبر داد و گفت: جوانان علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به این نمایندگی‌ برای فعالیت در نیرو دریایی ثبت‌نام کنند.

دریادار ایرانی با اشاره به به اینکه کسی که مسئولیت نیروی دریایی را برعهده می‌گیرد باید تمام سختی‌های راه را تجربه کرده باشد، گفت: باید بتوان در لحظه بهترین تصمیم ممکن گرفت چرا که تمام تلاش ما این است که امنیت در کشور برقرار باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: ساختار نیروهای مسلح به گونه‌ای است که باید حتما مشابه حلقه‌های زنجیر لنگر در کنار هم باشند تا کشتی پر افتخار که همان نظام ایران اسلامی است، را با اقتدار حفظ کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حفظ اقتدار کشور در گرو ایجاد امنیت است و نیروی دریایی ارتش برای برقراری امنیت پایدار بصورت ۲۴ ساعته و بدون توقف در دریا حضور دارد.

وی در ادامه گفت: ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی راهبردی متشکل از ناوشکن ایرانی سهند و ‌ناوبندر مکران پس از ۱۳۳ روز دریانوردی و پیمایش ۴۵ هزار کیلومتر راه دریایی برای اولین بار در اقیانوس اطلس شمالی حضور یافت.

 دریادار ایرانی با بیان اینکه این ناوگروه مسیر خود را از بندرعباس شروع کرده بود، افزود: ناوشکن سهند ناوشکنی تمام ایرانی است که توسط جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان و در کارخانجات نیروی دریایی ساخته شده و راه‌اندازی شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ناوبندر مکران هم به احترام مردم سواحل مکران در این سفر حضور داشت. 

وی اظهار داشت: این ناوگروه بعد از طی کردن مسیرهای صعب‌العبور و تنگه‌های مهم جهان در مراسم سالگرد روز نیروی دریایی روسیه حضور یافت و با افتخار ناوشکن تمام ایرانی سهند رژه دریایی خود را انجام دادند.

انتهای پیام/ ۲۳۳۰/۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول