اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاخ‌سفید: بایدن باقی ماندن در افغانستان را به نفع مردم آمریکا نمی‌دانست

سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود گفت که رئیس جمهور آمریکا باقی ماندن در افغانستان را به نفع مردم آمریکا نمی‌دانست.

کاخ‌سفید: بایدن باقی ماندن در افغانستان را به نفع مردم آمریکا نمی‌دانست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه گفت که واشنگتن نه تنها با کشورهای عضو اوپک بلکه با دیگر کشورها درباره قیمت نفت رایزنی خواهد کرد.

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «سفر جیک سالیوان (مشاور امنیت ملی آمریکا) به ریاض درباره موضوع یمن بوده و در این سفر درباره قیمت نفت صحبتی نخواهد شد».

جن ساکی در این کنفرانس خبری گفت: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا باقی ماندن نیروهای آمریکایی در افغانستان را در راستای منافع مردم آمریکا نمی‌دانست».

فرماندهان ارشد نظامی آمریکا روز سه‌شنبه در جلسه‌ای در مجلس سنای آمریکا در اظهاراتی متناقض با ادعاهای «جو بایدن»، رئیس‌جمهور کشورشان گفتند که توصیه آنها باقی ماندن ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی در افغانستان بوده است.

«فرانک مک‌کنزی»، فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا و «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه استماعی در کمیته نیروهای مسلح سنا تأکید کردند که پیشنهاد آنها باقی ماندن ۲۵۰۰ نظامی در افغانستان بوده است.

گروه طالبان یکشنبه (۱۵ اوت/۲۴ مردادماه) بعد از خروج «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور سابق افغانستان وارد شهر کابل شد. تحلیلگران ورود نیروهای طالبان را به منزله خاتمه تلاش‌های ۲۰ ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌دانند.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشته است.

تحولات افغانستان باعث انتقاد از «جو بایدن» شده. رسانه‌های آمریکا گزارش داده بودند تصمیم‌های بایدن درخصوص افغانستان و فرار نظامی عجولانه از این کشور که باعث سقوط دولت کابل به‌دست طالبان شد، قانون‌گذاران آمریکایی را به فکر تحقیق از وی انداخته است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول