اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

گلایه از درد و گرانی داروها در «فارس من»؛ بیماران مبتلا به دیابت: بیمه‌ها ما را فراموش کرده‌اند!

متبلایان به دیابت با ثبت پویش‌هایی در «فارس من» به گرانی داروها و عدم حمایت بیمه‌ها انتقاد کردند.

گلایه از درد و گرانی داروها در «فارس من»؛ بیماران مبتلا به دیابت: بیمه‌ها ما را فراموش کرده‌اند!

به گزارش خبرگزاری فارس، دیابت یک بیماری پیش رونده و مزمن است، این بیماری زمانی شکل می‌گیرد که بدن فرد بتواند به اندازه کافی انسولین  تولید و یا انسولین تولید شده را بتواند به درستی استفاده کند، آن زمان می گوییم که فرد به بیماری دیابت مبتلا شده است.

دیابت یک بیماری بسیار آزاردهنده است که به صورت مداوم نیاز به مراقبتهای پزشکی دارد. تکیه بر دارو، می تواند شانس بستری شدن  افراد مبتلا به این بیماری را کاهش دهد، از سویی دیگر به تأخیر انداختن یا حتی انصراف از درمان این بیماری شدت آن را به همراه داشته و می‌تواند مشکلات حاد و جدی را برای این طیف از بیماران به همراه داشته باشد.

این روزها بیماران دیابتی علی‌رغم تحمل مشکلات این بیماری، باید دردی دیگر به نام گرانی و کمبود داروهای دیابت  را تحمل کنند، برخی از شهروندان  و مخاطبان فارس من با راه اندازی پویشی در این خبرگزاری، خواستار نگاه جدی مسئولان به مقوله گرانی تجهیزات و داروهای دیابت از یک سو واز سوی دیگر تلاش برای تحت پوشش قرار گرفتن  این داروها از سوی بیمه‌ها هستند. موضوعی که می تواند به کاهش دردهای این بیمار کمک بسزایی کند.

در این باره مدیر این پویش به خبرنگار ما گفت: در ایران با افزایش نرخ تورم، هزینه همه بیماران افزایش یافته است و ما دیابتی‌ها نیز از سایر بیماران جدا نیستیم و در این بین تجهیزات پزشکی دیابتی مثل دستگاه قند خون، پمپ انسولین، کیف خنک نگهدارنده انسولین، سر سوزن انسولین، سرنگ انسولین برای ما همچون انسولین ضروری است.

وی افزود: ما می‌خواهیم تجهیزات پزشکی تحت پوشش بیمه قرار گیرد چرا که هزینه‌های این بیماری بسیار سنگین است و موجب شده  تا بسیاری بیماران حتی تیغ لنست و سوزن ها را تعویض نکنند و این می‌تواند موجب نگرانی ابتلا به بیماری‌های پوستی را فراهم کند.

این مخاطب فارس من، ادامه داد: گرانی باعث شده تا برخی بیماران کمتر به سلامتی خود توجه کنند، مثلا ازآنجایی که قیمت نوار تست قندخون بالاست دیگر به آن دستورالعمل ها توجه نمی کنند و اندازه گیری قندخون صورت نمی گیرد.

وی تأکید کرد: متأسفانه امروز فشار مالی بسیاری بر ما بیماران دیابتی وارد شده است، توان خرید تجهیزات جدید را نداریم و بیمه ها نیز نمی توانند ما را تحت پوشش قرار دهند.

این مدیر پویش، اظهار کرد:همین ابزار آلات ساده را نیز به سختی تهیه می‌کنیم لطفاً تحت پوشش مالی قرار گرفتن تجهیزات پزشکی دیابتی‌ها را پیگیری کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول