اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فرمانده نیروی دریایی ارتش: امنیت شاه‌راه‌های اقتصادی ایران در عمق دریاها برقرار است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروزه همرزمانم امنیت شاه‌راه‌های اقتصادی ایران در عمق دریاها را برقرار کرده و در این راه جان می‌دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش: امنیت شاه‌راه‌های اقتصادی ایران در عمق دریاها برقرار است

به گزارش  خبرگزاری فارس از سنندج، امیر دریادار شهرام ایرانی پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: همرزمانم در فرامرزها در مبارزه با استکبار جهانی مظلومانه به شهادت رسیده‌اند اما راهشان همواره با اقتدار ادامه دارد.

وی اقتدار و عظمت کنونی کشور را مرهون خون پاک شهدا و درایت، فرماندهی، رهبری و سیاست بی‌نظیر رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: پرچم مقدس جمهوری اسلامی با افتخار در گوشه گوشه دنیا می‌درخشد و پرمعنا به اهتزار درآمده است.

امیر ایرانی تصریح کرد: امروزه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همان رسالت دوران دفاع مقدس را انجام داده و شاه‌راه‌های اقتصادی و امنیت عمق دریا کشور را حفظ کرده است.

وی افزود: در زمان جنگ محدوده عملیاتی در تنگه هرمز بود و ضمن تحت پوشش قرار دادن مسیر، 10هزار فروند شناور را اسکورت کرده که تنها 250 فروند آن مورد اصابت قرار گرفت و از این تعداد نیز زیر 60 فروند آسیب دید و تمامی شناورها به سلامتی به خلیج فارس رسید و توانستیم جنگ را اداره کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از جنگ به سمت بهسازی تجهیزات رفته و به عنوان نیروی تخصصی و تجهیزات‌محور در دریا اقتدار پیدا کردیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه از سال 59 آموزش‌ها در نیروی دریایی بومی و در داخل کشور انجام خواهد شد در حالی‌که در گذشته این‌گونه نبود و بایستی در خارج از کشور آموزش‌ها دیده می‌شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهه 70 فرمانی از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر ساخت ناوشکن صادر شد، ادامه داد: در همین راستا نخستین ناوشکن جماران توسط رهبر معظم انقلاب استحقاق عملیاتی پیدا کرد.

تمام تجهیزات زیردریایی توسط خود جوانان بومی کشور ساخته می‌شود

وی با بیان اینکه تمام تجهیزات زیردریایی توسط خود جوانان بومی کشور ساخته می‌شود، اعلام کرد: در آخرین مأموریت مسیر 45هزار کیلومتری را در 130 روز با اقتدار انجام داده و در قالب یک ناوشکن پرچم جمهوری اسلامی را نمایش خواهیم داد که این گوشه‌ای از افتخارات جمهوری اسلامی است. 

امیر ایرانی با یادآوری اینکه نیروی دریایی مأموریتش را با شعار "راه ما راه حسین(ع) است" مقتدرانه انجام داده و این مهم در بدنه نیروی دریایی نهادینه شده است، عنوان کرد: سربازان وطن در عرصه دریا بیدار و هوشیار هستند و از سال 86 اسکورت شناورها را مستقل و بدون نیاز به کشورهای دیگر انجام داده و دریانوردها با امنیت و آرامش کامل وظایفشان را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول