اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفر مشاور امنیتی بایدن به قاهره در بحبوحه افزایش تنش‌های تل‌آویو با غزه

مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز به مصر می‌رود تا درباره تنش‌های رو به افزایش بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه گفت‌وگو کند.

سفر مشاور امنیتی بایدن به قاهره در بحبوحه افزایش تنش‌های تل‌آویو با غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، افزایش تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی در پی برخی تحولات اخیر در فلسطین اشغالی، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید را به قاهره کشاند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، سالیوان امروز (چهارشنبه) به مصر سفر می‌کند تا با مقام‌های این کشور درباره تنش‌های اخیر بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» از جمله تبادل آتش در چند شب اخیر، گفت‌وگو کند.

این رسانه صهیونیستی درباره این اقدام نوشت: «دولت بایدن برای آرام نگاه‌داشتن اوضاع و حفظ ثبات در منطقه، به میزان زیادی به مصر تکیه دارد - کشوری که از گذشته نقش میانجی بین اسرائیل و حماس را ایفا کرده بود - و همزمان به عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر فشار می‌آورد تا سرکوب مخالفان را پایان دهد».

«اِمیلی هورن» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره سفر سالیوان به مصر توضیح داد: «او در ادامه سفر نفتالی بنت نخست‌وزیر اسرائیل به مصر در ماه جاری، درباره نقش مصر در ارتقای امنیت و رفاه برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها [با طرف مصری] گفت‌وگو خواهد کرد».

هورن همچنین توضیح داد: «سالیوان قصد دارد گفت‌وگوها در مصر را، طی دیدار هفته آینده با ایال حولتا، همتای اسرائیلی خود در واشنگتن، ادامه دهد».

مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیش از این به امارات عربی متحده رفته بود و در آنجا با «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی دیدار و درباره تحولات منطقه و اقدام مشترک برای حمایت از ثبات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول