اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

سردار قریشی: در اوج تحریم‌ها در مقتدرترین شرایط هستیم

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: به برکت روحیه و فرهنگ دفاع مقدس امروز در اوج تحریم‌ها در مقتدرترین شرایط هستیم و اگر دیروز سیم خاردار به ما نمی‌دادند و در حوزه پزشکی در اوج وابستگی بودیم، امروز به استقلال و خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

سردار قریشی: در اوج تحریم‌ها در مقتدرترین شرایط هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار سید قاسم قریشی ظهر امروز در آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: فرا رسیدن هفته دفاع مقدس فرصتی گران بها برای بازخوانی درس‌ها و تبیین فرهنگ ارزشمتد دفاع مقدس است و باید از این فرصت برای انتقال این فرهنگ ارزشمند به نسل جدید به خوبی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه رزمندگان دفاع مقدس با مجاهدت‌ها و ازخودگذشتگی‌ها علاوه بر اینکه روحیه ازخودگذشتگی و ایثار را در جامعه زنده کردند موجب شدند فرهنگ‌های ارزشی برای نسل‌های آینده ماندگار بماند، تصریح کرد: لحظه لحظه دفاع مقدس حماسه‌های ماندگار خلق شده و بزرگ‌ترین گرداننده دفاع مقدس مردم بودند و حضرت امام(ره) با بسیج مردمی دفاع مقدس تماما مردمی را رقم زد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: نقش استان مرکزی در حماسه‌های دفاع مقدس بسیار چشمگیر و پررنگ است و رزمندگان استان در مقاطع مختلف جنگ تحمیلی خوش درخشیدند و در عرصه‌های گوناگون دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و خوشبختانه کارنامه استان مرکزی در دفاع مقدس قابل قبول است، چراکه در نقطه به نقطه جنگ تحمیلی شاهد دلاوری‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان استان مرکزی هستیم.

قریشی ادامه داد: در بعد مهندسی جنگ استان مرکزی پیشتاز و حرف برای گفتن داشت و با اقدامات چشمگیری که انجام شد پیروزی‌های بزرگی در عملیات‌ها رقم خورد و امروز نقش استان در حماسه‌های دفاع مقدس باید برای نسل جوان بازگو شود.

وی با اشاره به اینکه سنگر سازان بی‌سنگر عنوان حکیمانه حضرت امام(ره) برای رزمندگان جهاد بود و رزمندگان جهاد به معنای واقعی کلمه حماسه آفرین شدند و علاوه بر اقدامات تخصصی با روحیه جهادی و شهادت طلبی در میدان‌های نبرد حضور پیدا می‌کردند، ادامه داد: پیروزی‌های دفاع مقدس در اوج تحریم‌ها و انسجام دشمنان برای مقابله با انقلاب تازه تاسیس اسلامی رقم خورد و رزمندگان با روحیه خداباوری و خودباوری حماسه آفرین شدند و همه راهبردهای دشمنان را با شکست سنگین مواجه کردند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: امروز دفاع مقدس علاوه بر اینکه الگوی سایر مقاطع در انقلاب اسلامی است در بسیاری از کشورهای اسلامی در اختیار گرفته و اعتماد به مردم و جوانان درس مهم حضرت امام(ره) در دفاع مقدس است که امروز باید مورد توجه باشد.

وی افزود: بیش از ۱۸ کشور اروپایی در سال‌های آخر جنگ تحمیلی برای صدام سلاح شیمیایی تولید و ارسال می‌کردند و علیرغم همه دشمنی‌ها و فشار دشمنان یک وجب از خاک ایران اسلامی جدا نشد و این برای اولین بار در طول تاریخ اتفاق افتاد.

قریشی با اشاره به اینکه دشمنان به دلیل از دست دادن منافعشان با تشکیل انقلاب اسلامی با یکدیگر علیه ملت ایران متحد شده بودند و علیرغم اینکه در دوران پهلوی اوج وابستگی در کشور حاکم شده بود اما با همت و مجاهدت جوانان غیرتمند ایرانی امروز به اوج اقتدار رسیده‌ایم، گفت: امروز ایران اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها جزء پیشرفته‌ترین کشورها در ساخت پالایشگاه، تجهیزات دفاعی، نانو، پزشکی، دانش بنیان است و در بسیاری از عرصه‌های علمی حرف برای گفتن داریم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: به برکت روحیه و فرهنگ دفاع مقدس امروز در اوج تحریم‌ها در مقتدرترین شرایط هستیم و اگر دیروز سیم خاردار به ما نمی‌دادند و در حوزه پزشکی در اوج وابستگی بودیم امروز به استقلال و خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

قریشی تصریح کرد: دشمنان ملت ایران در طی این سال‌ها در کنار جنگ نظامی و اقتصادی چاشنی جنگ فرهنگی و عملیات روانی را استفاده می‌کنند و در تهاجم فرهنگی به دنبال تغییر باورهای ملت ایران هستند و در این شرایط استفاده از روحیه و فرهنگ دفاع مقدس قطعا توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

وی گفت: به کارگیری روحیه جهادی و توجه به رهنمودهای ولایت تضمین کننده پیشرفت و سربلندی ملت ایران است و تجربه نشان داده هرکجا که حرف شنوی از ولایت داشتیم و بسیج مردمی رقم خورده برکات فراوانی برای کشور حاصل شده است.

تداوم مسیر انقلاب در گرو شناخت ارزش‌های اسلامی است

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی گران بها برای بازخوانی و تبیین مولفه‌های پیروزی و حماسه‌های ملت ایران در جنگ تحمیلی است، گفت: دفاع مقدس اوج تجلی فضیلت‌های دینی و تحقق فرهنگ انقلابی است که رزمندگان اسلام برجسته‌ترین ارزش‌های اسلامی را به تصویر کشاندند و حماسه‌های شکوهمندی به ماندگار گذاشتند.

وی افزود: تداوم مسیر انقلاب اسلامی در گرو شناخت ارزش‌های اسلامی و تبیین فرهنگ دفاع مقدس است و یکی از ضرورت‌های مهم امروز جامعه قرارگرفتن تجربیات دفاع مقدس در مبنای مدیریتی است.

 

کریمی با بیان اینکه تبیین حماسه‌های ماندگار و رشادت‌های شهدا و رزمندگان یکی از ضرورت‌های مهم امروز برای نسل جوان است و لذا باید شرایطی فراهم شود که نهضت تبیین فرهنگ دفاع مقدس در کشور رقم بخورد، بیان کرد: در طی سال‌های گذشته با توجه به شکست‌های سنگین دشمن در راهبردهای مختلف دشمن برای پیشبرد اهداف شوم خود تحریف را در دستور کار خود گذاشته و مهم‌ترین ابزار دشمن فضای مجازی است که سعی دارد حقایق را برای مردم وارونه نشان دهد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری جهاد تبیین است و ملت عاشورایی ایران که همواره در طی ۴۲ سال گذشته با روحیه عاشورایی موفقیت‌های زیادی کسب کردند امروز باید در جهاد تبیین پیشگام باشند.

به گفته وی یکی از عرصه‌های جهاد تبیین فرهنگ دفاع مقدس است که رزمندگان و پیشکسوتان در این عرصه رسالت مهمی بر گردن دارند و لذا باید به آن توجه داشته باشند و با حضور میدانی در جهاد تبیین خنثی کننده توطئه‌های دشمنان در جنگ تحریف باشند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول