اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

برپایی 12.5 هزار موکب همزمان با ایام اربعین در عراق

امسال در ایام اربعین 12 هزار و 550 موکب در مسیرهای مختلف منتهی به کربلا به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی خدمت کردند.

برپایی 12.5 هزار موکب همزمان با ایام اربعین در عراق

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، هر ساله در ایام اربعین حسینی موکب‌های بسیاری در مسیر زائران پیاده‌روی اربعین راه‌اندازی می‌شود؛ به طوری که از هر سمت و سویی که زائران ارباب به سمت کربلا حرکت کنند، موکب و خیمه عزا برای پذیرایی از زوار مهیا است و عراقی‌ها به عنوان میزبان اصلی زائران اربعین به خوبی از زوار پذیرایی می‌کنند.

 

امسال با وجود شیوع کرونا و برخی محدودیت‌ها، در مسیر زائران اربعین موکب‌های بسیاری راه‌اندازی شده بود و هر کسی با نیت به زوار خدمت می‌کرد؛  تاجایی که برخی حتی خانه‌های خود را موکب کردند و به طرح لواءالحسین پیوستند.

علاوه بر این، موکب‌های زائران خارجی از ایران، بحرین، ترکیه، کویت و سایر کشورها در مسیر زائران به پا شده بود و هر کدام به نوعی سعی در ارائه خدمات مختلف به زائران سیدالشهدا (ع) داشتند.

 

به گفته مسؤولان عراقی امسال بیش از ۱۲ هزار و ۵۵۰ موکب اربعینی در مسیر زائران اربعین راه‌اندازی شده بود که این تعداد غیر از خانه‌هایی است که به صورت خودجوش توسط مردم عراق به حسینیه و موکب تبدیل شدند. این امر در حالی است که یک هفته قبل از اربعین حسینی اداره موکب‌ها و هیات‌های حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به آستان قدس حسینی و عباسی از ثبت ۱۱ هزار و ۳۵۶ موکب از استان‌های مختلف عراق و ۵۹ موکب خارجی برای خدمات‌رسانی در مراسم اربعین خبر داده بود.

 

اشک و حسرت موکب داران عراقی پس از جمع کردن موکب‌ها

امسال پس از موافقت دولت عراق برای پذیرش محدود زائران خارجی، ۵۰۰ موکب ایرانی برای خدمت به زوار اربعین راهی عراق شدند و همچنان هم در حال ارائه خدمت به زوار هستند و تا جمعه فعالیت خود را در داخل عراق ادامه می‌دهند.

به گزارش فارس، در مراسم اربعین امسال بیش از ۱۶ میلیون زائر حضور داشتند و موکب‌های اربعینی هم در گوشه و کنار مسیرهای منتهی به کربلا حضور شایسته داشته و به زوار خدمت کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول