اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

طالب زاده: «جبلی» مدیری دقیق و دلسوز است/ تلویزیون باید زیر و رو شود

نادر طالب زاده گفت: خوشبختانه آقای جبلی مدیری دقیق و دلسوز است که هرجا کار کرده، توانمندی خود را نشان داده است و امیدوارم در سمت جدید نیز از مشاوران قوی و مستقل بهره ببرد.

طالب زاده: «جبلی» مدیری دقیق و دلسوز است/ تلویزیون باید زیر و رو شود

نادر طالب زاده، کارشناس، مجری و تحلیل‌گر در گفت‌‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره انتصاب پیمان جبلی به عنوان ریاست جدید سازمان صداوسیما گفت: انتخاب بسیار خوبی صورت گرفت و از این جهت خوشحال شدم. چون آقای جبلی تجربیات خیلی خوبی هم در خبر دارند و هم در بخش بین الملل به خوبی کارشان را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: ایشان 2 زبان خارجی می‌دانند و خیلی مهم است کسی که رئیس سازمان صدا و سیما می‌شود به زبان های بین‌الملل تسلط داشته باشد. او بیش از ۳۰ سال تجربه در صدا و سیما دارد و طبق مشاهدات مشاورین خوبی خواهند داشت. در این چند روز؛ قبل از اعلام رسمی حکمشان نیز دیدارهای بسیار خوبی با قشرهای مختلف داشتند و با کارشناسان و هنرمندان بسیاری نشست داشتند و از صحبت‌های آنها استفاده کردند و به نظرم همین علامت مثبتی است.

طالب زاده تاکید کرد: هر چه فکر می‌کنم گزینه های بهتری از ایشان که سی سال سابقه فعالیت در سازمان صدا و سیما دارند، نداریم. ایشان در آفریقا هم فعالیت دیپلماتیک داشته‌اند و هر جا بودند از جمله افراد دلسوز و مسلط بوده اند. من فکر می‌کنم یک انتصاب موفق داشته ایم و از این مخمصه فعلی درآمدیم.

وی اظهارداشت: صدا و سیما در این پنج سالی که گذشت اتاق فکری نداشت. من اتاق فکری که ببینم دوستان در آن حضور داشتند، ندیده‌ام. صدا و سیما در این سال ها مرکز فکری نداشته که بخواهد ایده جدیدی ارائه دهد به همین جهت بسیاری از مدیران شبکه ها تحت تاثیر مجریان و برنامه سازانی که مجذوب غرب هستند، بودند و این موضوع نیاز به تحول داشت.

مجری برنامه عصر افزود: 5 سال پیش مقام معظم رهبری به آقای علی عسکری سفارش کرده بودند که از چهار گروه استفاده کنند ولی هیچ وقت آقای عسکری این کار را نکردند چون من خودم جزو یکی از این گروه‌ها بودم که هیچ وقت نشستی ندیدم. این یکی از موضوعاتی است که خودم مستقیم در جریان بودم و دیدم. آیا یک لابی دیگری در کار بود؟ کنترل سایه‌ بود؟ یا فرض کنید دولت روحانی فشارهای زیادی به آنها می آورد.

طالب زاده تصریح کرد: من وقتی تصمیم گرفتم درباره اف‌ای‌تی‌اف برنامه بسازم، معاونت سیما گفته بود که هیچ کس حق ندارد در این باره برنامه بسازد و همین باعث شد که من مصر شوم که حتماً در این باره در برنامه صحبت کنم و کارشناسان اف‌ای‌تی‌اف را دعوت کرده و نظراتشان را منعکس کنم. یعنی چه که ما نباید در این‌باره صحبت کنیم؟ چنین چیزهایی از جای دیگر نظیر دولت دیکته می شد و ایشان باید اجرا می کرد.

وی در ادامه گفت وگو با فارس گفت: امیدوارم آقای جبلی در ادامه راه نیز از مشاورین قوی و مستقل و کسانی که از بیان حقایق روزگار واهمه ندارند، کمک بگیرند که مردم بیشتر با تلویزیون خودمان خودمان مأنوس باشند و اخبارشان را از همین جا دنبال کنند.

وی همچنین توصیه هایی هم برای جبلی داشت و در این باره تووضیح داد: امیدوارم آقای جبلی استفاده از کارگردان های جدید و کسانی که فیلم های نیمه بلند ساخته اند که خود ما در جریان آنها بوده ایم را در دستور کار قرار دهد. کسانی که بلدند و ساختار سینمایی را می‌شناسند و دوره دیده اند و فیلم هایشان تثبیت شده آنها را بیاورند و از آنها استفاده کنند. چرا مدام همه چیز تکرار می شود؟ این بخش ها موضوعاتی است که حتماً باید تغییر کرده و عوض بشود به نظر من تلویزیون باید عوض شده و زیر و رو شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول