اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

عباسی: گروسی مأموریت داشت با یک سیلی صورت برجام را سرخ نگه دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شانگهای حساب ویژه‌ای روی دولت سیزدهم باز کرده است، گفت: شرقی‌ها به دولت غربگرای روحانی اعتماد نداشتند.

عباسی: گروسی مأموریت داشت با یک سیلی صورت برجام را سرخ نگه دارد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر گفت‌وگویی با فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

نگاه خسارت بار «برجام» تکرار نخواهد شد

- مکتب فکری دولت سیزدهم با مکتب فکری دولت یازدهم و دوازدهم متفاوت است. ترکیب فعلی شورای عالی امنیت ملی با ترکیب این شورا در دولتِ روحانی متفاوت است.

- رئیس جمهور و مقامات سیاسی کشور نیز تغییر کرده‌اند و عقلایی که در زمان ریاست جمهوری روحانی به مدت هشت سال کنار گذاشته شده بودند و کشور از وجود آنها بی بهره شده بود مجدداً مورد استقبال و رجوع مردم و مسئولان قرار گرفته اند.

- با توجه به دیدگاه استکبارستیزی که در دولت سیزدهم وجود دارد، مطمئناً نگاه خسارت بار برجام که در واقع همه بندهای آن مجازات ایران بود، تکرار نخواهد شد.

دولت تدبیر «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» را دور زد

- دولت قبل برای دور زدن و عدم اجرای مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تلاش‌های زیادی کرد. این مصوبه مجلس را مزخرف می‌دانستند و حتی یکی از مقامات، دقیقاً همین عبارت «مزخرف» را در مورد قانون مجلس به کار برده بود.

- ظریف جلسه‌ای که با حضور رئیس مجلس برای بررسی این قانون تشکیل شده بود، را ترک کرد و حرف‌های نادرستی زده بود. این افراد از دماغ فیل افتاده بودند و فکر می‌کردند چون می‌توانند زبان انگلیسی را با لهجه خیابان گردی آمریکایی حرف بزنند «علامه دهر» هستند.

- دولت تدبیر آئین نامه اجرای این قانون را نمی‌نوشت و تلاش داشت قانون راهبردی لغو تحریم‌ها را اجرایی نکند، اما به دلیل اینکه مجازات برای عدم اجرای این قانون در نظر گرفته شده بود، دولت ناچار به اجرای بخشی از قانون شد.

- ۵۰، ۶۰ درصد این قانون اجرایی شد. کمیسیون اصل ۹۰ در حال بررسی میزان اجرای این قانون در دولت دوازدهم است که این گزارش رسماً قرائت خواهد شد.

«گروسی» مأموریت داشت که با یک سیلی صورت برجام را سرخ نگه دارد

- در اولین ملاقات رئیس سازمان انرژی اتمی با «گروسی» توافق جدیدی صورت نگرفته است. گروسی مأموریت داشت که با یک سیلی صورت برجام را سرخ نگه دارد.

- در این سفر گروسی فقط با رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار داشت. خواسته‌هایی را مطرح کرد که ایران زیر بار آنها نرفته است.

استمرار در مسیر راستی آزمایی آژانس به معنای ادامه مسیر برجام نیست

- دوربین‌های آژانس مطابق سنوات گذشته تصاویر را ضبط می‌کنند و مطابق مصوبه مجلس، آژانس نباید به دوربین‌ها و اطلاعات آن دسترسی داشته باشند، اما باید حافظه پر شده با یک حافظه جدید تعویض می‌شد و طبق توافق ایران و آژانس حافظه پر شده در حالت پلمب مشترک بین ایران و آژانس در ایران باقی می‌ماند.

- اگر در آینده نظرات و خواست ایران تأمین شد، حافظه‌های پلمب شده در اختیار آژانس قرار می‌گیرد تا در مستمر بودن راستی آزمایی آژانس خللی وارد نشود، این موضوع تائیدی بر مسیری که دولتِ روحانی رفت و منجر به توافق خسارت بار برجام شد نیست؛ اصلاح طلبان ذوق زده نشوند.

شانگهای حساب ویژه‌ای روی دولت سیزدهم باز کرده است

- با روی کار آمدن دولت سیزدهم، قوای مجریه، مقننه و قضائیه همسو شدند و تقابلی بین این سه قوه وجود ندارد به همین جهت، دنیای شرق حساب ویژه‌ای روی دولت جدید باز کرده است.

- پیش از این سیاستمداران شرقی معتقد بودند ایران با یک چراغ سبز، غربی‌ها به سمت غرب غش می‌کنند، لذا برای ارتقا روابط با ایران احتیاط می‌کردند و تمایل چندانی نداشتند اما با روی کار آمدن دولت رئیسی این پیام به شرق ارسال شد که از این به بعد ارتباط با غرب و آمریکا بر اساس منافع ملی جمهوری اسلامی تنظیم خواهد شد، از این رو شرق روی ایران حساب باز کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول