اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بازگشت ۲۰ هزار زائر از مرز شلمچه و مهران به کشور

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: تاکنون ۲۰ هزار زائر کربلای معلی از مرز شلمچه و مهران وارد خاک کشور شدند.

بازگشت ۲۰ هزار زائر از مرز شلمچه و مهران به کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مرز خرمشهر، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی عصر امروز در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۲۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای زمینی شلمچه و مهران به کشور بازگشتند.

وی به بازگشت زائران اربعین حسینی از عتبات عالیات به سمت مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: بازگشت زائرین اباعبدالله الحسین از دو روز گذشته شروع شده و امروز جمعیت قابل ملاحظه‌ای از مرز زمینی شلمچه در حال بازگشت هستند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا یکی دو روز آینده این موج بازگشت ادامه داشته باشد و نیروی انتظامی تا زمانی که زائران به مرزها مراجعه می‌کنند در مرز حضور دارد.

سردار اشتری با اشاره به اینکه محدودیتی برای بازگشت زائران از مرزهای زمینی اعلام نشده اذعان کرد: زائرانی که از مرز مهران و یا بصورت هوایی به عراق عزیمت کردند از مرز شلمچه هم می توانند وارد کشور شوند.

وی عنوان کرد: مرزهای شلمچه و مهران آماده برگشت زائران اربعین به وطن هستند و توصیه می‌شود برای بازگشت تعجیل نکنند.

اشتری بیان کرد: وسایل نقلیه برای انتقال زائران از مرز تدارک دیده شده و توصیه می‌شود افرادی که با ماشین شخصی و از راه دور آمده‌اند هنگام برگشت استراحت کرده باشند و با خواب آلودگی رانندگی نکنند.

وی از همه کسانی که برای آسایش زائران زحمت کشیدند به ویژه مرزبانان، یگان‌های ویژه، راهور و دیگر نیروهای نظامی و انتظامی تشکر کرد و افزود:عراق هم اکنون مرزهای زمینی خود را بسته و امکان عبور زایران ایرانی به کشور عراق امکان پذیر نیست. 

انتهای پیام/72058/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول