اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ایمنی بازار تاریخی اراک با تعامل سه جانبه دستگاه‌های اجرایی

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از تعامل و همکاری سه جانبه با شهرداری و آتش نشانی برای ایمنی بازار اراک خبر داد.

ایمنی بازار تاریخی اراک با تعامل سه جانبه دستگاه‌های اجرایی

به‌گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مصطفی مرزبان در دیدار با رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک اظهار کرد: برای تحقق ایمنی بازار تاریخی اراک چند دستگاه اجرایی از جمله میراث‌فرهنگی، شهرداری و آتشنشانی نقش مهم  دارند و در صورت تعامل و هماهنگی این دستگاه‌ها ایمنی بازار برقرار می‌شود؛ البته پشتیبانی دستگاه  قضایی و ضابطین قضایی نیز در این زمینه ضروری خواهد بود.

وی یکی از محتمل‌ترین خطرات که بازار اراک را تهدید می‌کند آتش‌سوزی دانست و در خصوص ایمنی بنای بازار افزود: آسیب های انسانی به ویژه الحاقات و اضافه بناهای صورت گرفته در بازار و همچنین بهره برداری غیر اصولی و مغایر با ضوابط ایمنی و ایجاد کاربری های نامناسب با ساختار فضایی و معماری بازار به ویژه در زمینه تبدیل بخش‌های عمده سراها و فضاهای مشاع به انباری خطر بالقوه‌ای است که بازار اراک را به ویژه از نظر  آتش‌سوزی تهدید می کند.

 مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: در این جلسه کمیته‌ای مشترک برای تامین ایمنی بازار تشکیل شد که استفاده‌های غیر اصولی از بازار، تبدیل کردن انبارهای غیر اصولی و دخل و تصرفات، تخریب و الحاقات صورت گرفته  توسط این کمیته شناسایی، پیگیری، اخطار و اجرا خواهد شد.

مرزبان گفت: بازار تاریخی اراک شاهدی بر قدمت و پیشینه این شهر است. این بنای تاریخی با عمری ۲۰۰ ساله از ابتدای امر بر اساس اصول مهندسی و معماری روز در قالب یک مجموعه فاخر اقتصادی و اجتماعی ساخته شد و هدف از تشکیل این جلسه مطالعه ارزیابی وضعیت ایمنی بازار اراک و ارائه راهکارهای کنترلی و جلوگیری از بروز حادثه است.

در پایان این نشست مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از آتشنشانان حاضر در جلسه به مناسبت روز گرامیداشت این روز تقدیر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول