اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

لزوم اقناع‌سازی خانواده‌ها برای بازگشایی مدارس

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: در زمینه بازگشایی مدارس بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، فضاسازی، فرهنگ‌سازی به‌خصوص اقناع‌سازی خانواده‌ها بسیار مهم و اساسی است.

لزوم اقناع‌سازی خانواده‌ها برای بازگشایی مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ایرج کارخایی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی و آموزشی شورای پدافند غیرعامل استان سمنان در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام عزاداری آخر ماه صفر، اظهار کرد: این کارگروه یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین کارگروه‌های پدافند غیرعامل است و می‌تواند تأثیر به‌سزایی در ارتقای جایگاه و منزلت پدافند غیرعامل داشته باشد.

وی افزود: بحث پدافند غیرعامل به‌عنوان یکی از راهبردهای دفاعی کشور برای مقابله با تهدیدات دشمن، ایجاد پایداری، کاهش آسیب‌پذیری، مصون‌سازی و استمرار خدمت‌رسانی در شرایط خطر و بحران بسیار مهم است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان تصریح کرد: امروز ضرورت پدافند غیرعامل، توجه به آن و فراگیر کردن و عملیاتی کردن آن بیش از گذشته احساس می‌شود.

کارخایی افزود: با توجه به اهداف و رسالت پدافند غیرعامل یکی از مهم‌ترین مباحث این حوزه فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی اصول، مبانی و مفاهیم پدافند غیرعامل در جامعه است که با توجه به ظرفیت و قابلیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و این کارگروه نیاز است از همه ظرفیت‌های فرهنگی، رسانه‌ای، اطلاع‌رسانی و آموزشی در عرصه شناخت بیشتر پدافند غیرعامل کمک گرفت و آن‌ها را عملیاتی و اجرایی کرد.

وی عنوان کرد: در زمینه بازگشایی مدارس بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، فضاسازی، فرهنگ‌سازی به‌خصوص اقناع‌سازی خانواده‌ها بسیار مهم و اساسی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت:  با توجه به امر مهم آموزش در کشور نیاز است کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی و آموزشی با ظرفیت‌های خوب اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای به‌خصوص صدا و سیما نسبت به اعتمادسازی و اقناع افکار عمومی جامعه تلاش کند.

کارخایی بیان کرد: قطعاً شتاب گرفتن فرآیند واکسیناسیون در کشور و استان سمنان همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فضای مدارس را آماده پذیرش دانش‌آموزان و امنیت خاطر خانواده‌ها را تأمین خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: امسال هفته پدافند غیرعامل از هشتم تا ۱۴ آبان‌ماه با شعار محوری «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» برگزار می‌شود؛ دستورالعمل اجرایی این هفته برای همه مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و شهرداران استان با امضای معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان ارسال شده که امید است با برنامه‌ریزی مناسب و هماهنگی لازم هفته پدافند غیرعامل باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

آماده‌سازی افکار عمومی برای بازگشایی مدارس نیازمند فرهنگ‌سازی است

فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: فرهنگ‌سازی برای آمادگی افکار عمومی برای همراهی در راستای اجرایی شدن تصمیمات ستاد ملی کرونا در زمینه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها امری ضروری است.

وی افزود: کارگروه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی شورای پدافند غیرعامل در بحث پیش‌بینی مسائل و مشکلات احتمالی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها استفاده خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اضافه کرد: افزایش اعتمادسازی مهم‌ترین و با اولویت‌ترین رسالت و فلسفه کارگروه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی است.

فلاح خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به‌صورت تدریجی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت خواهد گرفت که همراهی خانواده‌ها با دستگاه‌های متولی فرهنگی و آموزشی در این زمینه مثمرثمر خواهد بود.

وی گفت: این هفته فرصت ارزشمندی است که با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب اهداف و رسالت پدافند غیرعامل را به‌عنوان یک باور عمومی در جامعه بسط و گسترش دهیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول